>>>>>

Darurat di Perancis Serangan Pengganas Lebih 140 Mati Setakat Ini

Malam tadi digegarkan dengan tembak menembak, letupan dan tawanan tebusan di beberapa tempat di ibu negara Paris dengan Presiden, Francois Hollande menyifatkannya sebagai serangan pengganas terhadap negaranya.

Televisyen tempatan dan perkhidmatan berita memetik polis bahawa sekurang-kurangnya 140 orang terbunuh setakat ini manakala berpuluh lagi cedera dalam empat serangan terancang.

Salah satu letupan meledak di stadium utama Perancis apabila skuad bola sepak Perancis bertemu Jerman sehingga memaksa Hollande dibawa keluar dari stadium.

Dalam sidang media sejurus mengadakan mesyuarat kabinet tergempar, Hollande mengisytiharkan darurat di seluruh negara dengan semua pintu sempadan ditutup.

"Ketika saya bercakap ini, serangan pengganas dalam skala yang di luar dugaan sedang berlaku di wilayah Paris," katanya."Ramai terbunun dan cedera, ia amat menakutkan," katanya. - Agensi



.
 
1. Bataclan concert venue, 50 boulevard Voltaire, 11th district - hostages held
2. Le Carillon, 18 rue Alibert, 10th district - gun attack
3. Le Petit Cambodge, 20 rue Alibert, 10th district - gun attack
4. La Belle Equipe, 92 rue de Charonne, 11th district - gun attack
5. Near Stade de France, St Denis, just north of Paris - reported suicide attack near venue as France v Germany football match played
6. Reports of gunfire at at least one other site











 
0 Komentar untuk "Darurat di Perancis Serangan Pengganas Lebih 140 Mati Setakat Ini "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info