>>>>>

Jom Lihat Peralatan Alat Bantu S3ks Pada Zaman Dahulu

Sejak beribu-ribu tahun lalu, objek berbentuk z*kar telah digunakan sebagai satu cara untuk meningkatkan kesuburan dan menangkis roh-roh jahat - tetapi penggunaannya sebagai alat bantu seksual mempunyai sejarah yang terlalu panjang.

Sebuah alat bantu s*ks yang berusia 28,000 tahun yang ditemui di Jerman, telah dikenali sebagai alat 'mainan s*ks' yang tertua yang pernah ditemui. Alat-alat bantuan s*ks ini diperbuat daripada batu, kayu, kulit dan juga tahi unta semuanya ditemui semasa penggalian.

Koleksi Wellcome pada masa ini mempunyai beberapa arca berbentuk istiadat - antara artifak seksual lain - sebahagian daripada pameran Institut Seksologi.

Alat bantu s*ks pertama kali diperkenalkan di sekitar 1400 AD dan berasal dari bahasa Latin untuk 'dilatare', yang bermaksud 'membuka lebar', dan diterjemahkan dalam bahasa Itali sebagai 'diletto.'

Di Timur Tengah, laporan rujukan sejarah di Mesir dan Yunani, mereka menggunakan pisang yang belum masak, atau tahi unta bersalut dalam resin sebagai alat bantuan seks.

Pada zaman Yunani purba, khususnya, laporan sejarah mendakwa peniaga di bandar Miletus membuat dan menjual objek yang dipanggil 'olisbos', bertujuan untuk membantu janda mencapai kepuasan seksual.





0 Komentar untuk "Jom Lihat Peralatan Alat Bantu S3ks Pada Zaman Dahulu"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info