>>>>>

Wow, Kanada Menciptakan Lift Khusus Untuk Ke Luar Angkasa!

Wow, Kanada Menciptakan Lift Khusus Luar Angkasa!
 
Wow, Kanada Menciptakan Lift Khusus Luar Angkasa!
 
Wow, Kanada Menciptakan Lift Khusus Luar Angkasa!

Syarikat teknologi asal Kanada, Toth Technology mendakwa bahawa dunia tidak lama lagi akan mempunyai sebuah elevator atau lift menuju luar angkasa. Wow!

Hal ini dapat segera terwujud setelah syarikat tersebut mendapatkan hak paten atas semuanya. Dalam patennya, Toth Technology menggambarkan sebuah lif setinggi 12 batu atau 20 kilometer.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Presiden Pengarah Toth Technology, Caroline Roberts, seperti yang dipetik CNBC, lif ini membolehkan perjalanan ke luar angkasa menjadi lebih murah, sekurang-kurangnya jimat hingga 30 peratus daripada jumlah keseluruhan kos yang diperlukan NASA.


Teknologi ini disokong dengan sel yang mempunyai tekanan pneumatik, diisi oleh udara dan bahan gas tertentu. Di dalamnya juga menggabungkan beberapa siri roda terbang yang bertindak sebagai pemampat. Alat ini boleh menyesuaikan tekanan di dalam setiap sel untuk menghasilkan sifat lunak.

Seorang angkasawan boleh naik terlebih dulu ke atas langit berkat bantuan lif elektrik setinggi 20 kilometer ini. Dari atas menara lif sudah terdapat pesawat luar angkasa. Pelancaran angkasawan ke luar angkasa boleh dilakukan di atas menara tersebut menuju orbit.

Dengan adanya lif ini, para angkasawan juga dimungkinkan untuk bolak balik ke luar angkasa dengan menjadikan menara ini sebagai landasan. Bahkan, pesawat luar angkasa boleh mengisi bahan bakar untuk kemudian terbang kembali.
0 Komentar untuk "Wow, Kanada Menciptakan Lift Khusus Untuk Ke Luar Angkasa!"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info