>>>>>

Apa Yang Belaku Pada Penduduk Kampung Di Nepal Ini Pasti Buat Anda Terkejut

Sebuah perkampungan 'Hokse' di Nepal yang lebih dikenali sebagai Kidney Valley 'Buah Pinggang Valley' kerana hampir semua orang yang tinggal di sana telah menjual buah pinggang mereka.

Dahulu ada seorang 'broker organ' melawat kampung-kampung sekitar Kathmandu untuk memujuk orang kampung untuk menjual bahagian-bahagian organ penting mereka.

Ada yang mengatakan bahawa mereka berasa ditipu apabila mereka diberitahu oleh broker tersebut bahawa buah pinggang mereka akan tumbuh semula.

Geeta, 37 yakin untuk menjual salah satu daripada organ-organ penting beliau untuk hanya £ 1,300 Geeta, mengembara ke India untuk menjual buah pinggangnya.

Beliau membelanjakan sebahagian wang untuk membeli sebidang tanah di Hokse - 12 batu timur Kathmandu - dan digunakan selebihnya untuk membina sebuah rumah batu.

Tetapi ibu empat anak itu kehilangan tempat tinggalnya selepas gempa bumi 7.8 magnitud yang buruk yang menyebabkan runtuhan.

Sekarang mereka tinggal di khemah sementara dengan bumbung atap zink dan hanya mampu melihat timbunan puing rumah mereka

Seorang ibu telah memberitahu bagaimana dia menjual buah pinggangnya untuk membeli rumah untuk keluarganya tetapi telah musnah dalam gempa bumi itu.





0 Komentar untuk "Apa Yang Belaku Pada Penduduk Kampung Di Nepal Ini Pasti Buat Anda Terkejut"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info