>>>>>

Inilah Senarai 10 Gamer Wanita Tercantik Di Dunia

Kata siapa gamer cuma diwakili oleh kaum adam Dari berbagai penjuru dunia, rupanya ada beberapa pemain professional perempuan yang tidak cuma modal skill , paras cantiknya juga boleh mengalihkan perhatian lelaki .

Ingin tahu siapas aja wanita-wanita tersebut? Ini dia 10 Gamer Wanita Tercantik Di Dunia seperti yang dikutip dari kaskus.co.id:

1. Morgan Webb
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id


Profesion yang saat ini menjadi sebarang artikel dalam ruang game di majalah FHM ini dulunya merupakan model seksi yang kemudian beralih akibat kecintaannya di dunia game. Selain menjadi pengisi ruang game di majalah, ia juga selalu mengisi event-event besar mulai dari launching game hingga host di pelbagai persidangan game.

2. Jessica Nigri
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Kalau parasnya sudah begini, pasti dia merupakan cosplayer. Iya, Jessica nigri memang seorang cosplayer yang sudah malang melintang di dunia "perkostuman" sejak tahun 2009 dengan pelbagai prestasi. Selain itu sebelum Ia berkecimpung di dunia tersebut, Jessica bahkan telah memulakan kecintaannya terhadap permainan digital atau video game.

3. Kaitlin “StrwbryshrtKate” Ouillette
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Kaitlin Ouillette terkenal melalui prestasinya di event Maxim 's Gamer Girl Contest pada tahun 2012 lalu. Melalui event tersebut kita dapat mengetahui bahawa Kaitlin menggemari jenis game RPG dan saat ini Ia sedang menggemari MMORPG yang sedang global.

4. Tammy Tang
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Ia merupakan leader dari pasukan PMS Asterisk dan tentu saja mahir dalam bermain DotA. Tammy Tang bersama pasukan yang seluruhnya berisi perempuan tersebut berasal dari Singapura dan telah meraih pelbagai juara di bermacam-macam pertandingan. Selain menjadi pemain professional, Ia masih menimba ilmu di National University of Singapore dan menjadi pasukan eksekutif dari E-Sport.

5. Linda Liao
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Prestasinya dalam pertandingan StarCraft pada event ESL Female Gaming Competition sudah tidak perlu dinafikan lagi. Selain lihai dalam bermain game, Ia juga rupanya berprofesi pula sebagai penyanyi dan pelakon. Linda "Pikachu" Liao kini tergabung dalam Team Razer yang memang terkenal dalam pertandingan StarCraft 2-nya.

6. Kimberly Weigend
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Kimberly "Sabre" Weigend, salah satu dari sekian banyak anggota dari pasukan perempuan yang dibina oleh Ubisoft iaitu Frag Dolls. Walaupun kini Frag Dolls sudah bubar, namun pesona dari si Sabre ini masih menarik ya. Ia terkenal kerana kelihaiannya dalam bermain game dan acap kali tampil dalam Xbox Live dan bermain game-game popular.

7. Rachel Quirico
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Satu lagi bekas anggota dari Frag Dolls iaitu Rachel Quirico. Pasukan yang dibentuk oleh Ubisoft ini memang berisikan perempuan-perempuan aduhai ya. Bagi kamu yang pernah menonton acara The League of Legends Season 2 World Championship Live from the Galen Center, pasti pernah liat dong perempuan cantik yang satu ini.

8. Alodia Gosiengfiao
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia


Lagi-lagi kalau dilihat dari mukanya, pasti kamu boleh meneka bahawa Alodia ini memang merupakan seorang cosplayer. Wanita cantik berbangsa Filipina ini juga lihai lho dalam bermain game, terutama game bergenre RPG. Salah satu game kegemarannya adalah Final Fantasy dan Ia dilengkapi oleh laptop Alienware yang tentunya luar biasa


9. Haruna Anno
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Nah kalau perempuan bernama Haruna Anno ini sebenarnya adalah seorang model terkenal di negeri sakura sana. Namun kecintaannya terhadap game-game klasik seperti Tetris, Kirby, bahkan Super Mario ini telah membuatnya cukup popular di dunia game. Di YouTube, kamu juga boleh mencari video mengenai dirinya yang sedang bermain Super Mario dalam keadaan tidak melihat skrin. Wow.

10. Danielle Mackey
Gamer Wanita Tercantik Di Dunia
kaskus.co.id

Terakhir ada Danielle "TradeChat" Mackey, si wanita cantik dengan rambut yang berwarna warni. Danielle terkenal di YouTube melalui nama popularnya iaitu TradeChat dan Ia sangat mahir dalam bermain World of Warcraft. Selain itu, Ia juga sempat hadir dalam acara The Tester yang merupakan acara TV bertemakan permainan.
0 Komentar untuk "Inilah Senarai 10 Gamer Wanita Tercantik Di Dunia"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info