>>>>>

Berikut Adalah 10 Wanita Tercantik Dari Negara Timur Tengah


Membicarakan soal dunia Arab alias kehidupan di kawasan Timur Tengah sana mungkin tidak sepopular dengan apa yang ada dalam kehidupan dunia Barat. Dengan majoriti penganut Islam, dunia Arab memang mempunyai peraturan yang cukup ketat. Tapi rupanya itu tak menjadi halangan para wanirta Arab.

Ya, walaupun tidak kelihatan diperlihatkan cukup jelas tapi rupanya wanita-wanita Arab ada yang cukup berani pula mempamerkan kecantikan mereka tanpa perlu menutup aurat seperti yang menjadi aturan dasar negara Timur Tengah. Terlepas itu adalah pilihan mereka, epaperbird.com menyiarkan 10 Wanita Tercantik Di Timur Tengah. Kamu percaya?


10. Jenna Dewan
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com


Jenna Dewan adalah Wanita Tercantik Di Timur Tengah asal Lebanon yang memulakan kerjaya di dunia entertainment sebagai penari di tur konser Janet Jackson dan Ricky Martin. Selepas itu Jenna menjadi model video klip penyanyi dunia seperti Justin Timberlake dan Mandy Moore. Kerjaya Jenna semakin dilirik Hollywood hingga akhirnya bersama sang suami Channing Tatum dia bermain di film STEP UP pada tahun 2006 silam.

9. Karima Adebibe
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Pada tahun 2006 nama Karima Adebibe langsung meraih perhatian dunia entertainment dunia semasa dia menjadi pelakon di video game Lara Croft. Saat itu Karima adalah wanita ketujuh untuk peranannya. Wajah cantik eksotik Karima terbentuk daripada darah campuran Maghribi, Iran dan Yunani serta tubuh atletisnya.

8. May Hariri
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

May Hariri sempat menjadi pemuncak dalam senarai wanita paling seksi di Lebanon. May memulakan kerjaya sebagai penyanyi pada tahun 2004 dan mempunyai lagu hits berjudul Ha Sahhar Ouyounou. Sampai sekarang telah ada lima album yang dikeluarkan May dan selalu laris manis di pasaran.

7. Haifa Wehbe
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Haifa Wehbe mempunyai gelaran Madonnanya Timur Tenha. Dia adalah wanita asal Lebanon yang memulakan kerjaya menjadi model saat masih remaja. Bahkan di usia 16 tahun, Haifa pernah menjadi Miss Lebanon Selatan. Dia mula menyanyi ketika merilis album di tahun 2002. Haifa pernah menjadi aksi pembuka konsert 50 Cent di Beirut pada tahun 2006 silam serta menjadi satu dari 50 wanita tercantik oleh majalah People.

6. Nadine Njeim

Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Wajah cantik dan manis Nadine Njeim mula dikenali apabila dia berjaya menjadi Miss Lebanon pada tahun 2007 silam. Mempunyai wajah cantik rupanya Nadine adalah wanita hobi berpetualang. Nadine menyukai sukan ekstrim, membaca dan bernyanyi jazz. Bahkan dia termasuk salah satu sukarelawan aktif di Palang Merah Lebanon.

5. Valerie Dominguez
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Valerie Dominguez rupanya dilahirkan di Syria namun dia akhirnya pindah ke Colombia bersama ibu bapanya. Wajah cantik Valerie yang berdarah Syria dan Lebanon ini membuatnya menjadi Miss Colombia di tahun 2005. Tak berhenti di situ, dalam acara Miss Universe 2006, Valerie bahkan masuk dalam jajaran 10 besar tercantik!

4. Leila Bekhti
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Peranannya sebagai wanita muslim di film Perancis yang berjudul Quais DE SEINE membuat paras cantik Leila Bekhti langsung dikenal awam. Bahkan wanita asal Algeria ini meraih penghargaan Gran Juri pada Festival Filem Cannes 2006 yang membuatnya menjadi utusan rasmi Perancis di acara Oscar 2006. Kini wajah serta tubuh seksi Leila kerap dilihat di pelbagai majalah entertainment dunia.

3. Yamila Diaz-Rahi
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Yamila Diaz-Rahi adalah selebriti wanita cantik berdarah Lebanon dan Sepanyol yang lahir dan besar di Argentina. Yamila memulakan kerjaya sebagai foto model. Kini tubuh seksi Yamila sudah kerap tampil di majalah Harper Bazaar, Marie Claire, Glamour dan Elle.

Bahkan Yamila pernah lapan kali menjadi cover majalah Sports Illustrated. Apa yang membuat Yamila sangat digilai? Rupanya itu adalah rambut panjang, bibir tebal serta tubuh seksinya yang membuat Yamila mempunyai kecantikan semulajadi Timur Tengah yang luar biasa eksotik.
 
2. Hoda Fadel
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Hoda Fadel dikenali sebagai model sekaligus MC terkenal di Lebanon. Pada tahun 2008, Hoda menjadi presenter di acara Candy Girl yang tayang di stesen TV Rotana Music. Berbeza dengan keharusan wanita Timur Tengah yang berfikiran dan berpakaian konservatif, Hoda bahkan dikenali sebagai si gadis parti yang sering menari separuh bogel.

1. Ratu Rania Al Abdullah
Wanita Tercantik Di Timur Tengah
epaperbird.com

Rania Al Abdullah adalah sang Ratu Jordan. Dia sepertinya dilahirkan untuk menjadi seorang Ratu. Wajah yang cantik rupawan, tubuh yang langsing sempurna serta kebolehan mereka. Bahkan meski dengan statusnya yang luar biasa itu, Rania adalah pejuang bagi hak-hak wanita di Jordan serta sangat peduli pendidikan. Usianya hampir 40 tahun, tapi jangan sekali-kali meremehkan tubuh seksinya....
0 Komentar untuk "Berikut Adalah 10 Wanita Tercantik Dari Negara Timur Tengah"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info