>>>>>

Skirt Pakaian Seragam Pramugari Skymark Airlines Yang Terlalu Pendek Ini Menimbulkan Bantahan

Syarikat penerbangan kos rendah (Low Cost Carrier) asal Jepun, Skymark Airlines mendapat bantahan dari kesatuan pekerja di Jepun kerana seragam baru pramugarinya terlalu seksi dengan skirt yang terlalu tinggi.


Salah satu foto pramugari Skymark Airlines yang cantik-cantik dengan pakaian seragam baru mereka dalam salah satu iklan yang memperkenalkan armada baru mereka Airbus A330.


Model seragam tersebut dikhuatiri boleh mencetuskan terjadinya gangguan kepada para pramugari saat mereka sedang bekerja. Protes ini pun juga dilayangkan oleh para pramugari Skymark yang merasa bahawa model skirt yang terlalu pendek ini amat mengganggu keselesaan dan mobiliti mereka saat bekerja.

Kerana model skirt yang pendek, pramugari Skymark Airlines harus memegang bahagian tersebut agar bahagian intim mereka tidak kelihatan


Namun, CEO Skymark Airlines, Shinichi Nishikubo malah berpendapat bahawa model seragam tersebut amat menunjang mobiliti para pramugari seraya menegaskan bahawa seragam tersebut cukup pantas kerana tidak menonjolkan lekuk-lekuk tubuh pramugari yang mengenakannya.


Screenshot tayangan video candid dalam acara talkshow televisyen di Jepun yang tanpa sensor memperlihatkan ketika seorang pramugari kelihatan bahagian peribadinya saat ia membungkukkan badannya untuk melewati rintangan di lapangan terbang



Ya, syarikat ini menjadi salah satu syarikat penerbangan paling kegemaran di Jepun. Tahu kenapa?

(Sydney Morning Herald, Asahi Shimbun)
0 Komentar untuk "Skirt Pakaian Seragam Pramugari Skymark Airlines Yang Terlalu Pendek Ini Menimbulkan Bantahan"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info