>>>>>

6 Manfaat Tidur Tanpa Mengenakan Pakaian


Ternyata tidur tanpa pakaian aka bogel sangat bermanfaat bagi kesihatan. Sekurang-kurangnya ada 6 manfaat kesihatan bila tidur tanpa pakaian.

                                                              1.Menyehatkan faraj

Kawasan lembap di sekitar kemaluan berisiko tinggi mencetuskan pertumbuhan cendawan pada faraj. Sehingga tidur tanpa busana mampu mencegah hal itu kerana faraj tidak terbungkus rapat oleh seluar dalam yang lembap.

                                                               2.Tidur lebih nyenyak
Terlalu panas atau sejuk biasanya membuat seseorang sukar tidur. Jadi cara mengatasinya adalah dengan tidur telanjang. Kerana suasana lebih sejuk, tidur pun akan menjadi lebih nyenyak.

3.Lebih seksi
Tidur dalam keadaan gerah disebutkan mengganggu pengeluaran melatonin dan hormon yang menghalang proses penuaan. Sehingga ada baiknya menjaga tubuh tetap sejuk taip tidur dan hormon pun boleh bekerja dengan baik untuk membuat tubuh kelihatan seksi.

                                                           4.Menurunkan berat badan
Walaupun tidak besar kesannya, tidur tanpa pakaian juga sedikit berperanan dalam penurunan berat badan. Sebab ketika boleh tidur dengan nyenyak, hormon cortisol pencetus stres berkurang jumlahnya. Sehingga ketika bangun, anda tidak akan emosional ketika menikmati makanan.

5.Lebih percaya diri
Tidur tanpa mengenakan sehelai benang sekalipun biasanya membuat seseorang merasa seksi. Kemudian perasaan seksi itu diikuti dengan kepercayaan diri yang kuat.

                                                                 6.Kualiti kehidupan seksual
Jika anda sudah mempunyai pasangan, tidur tanpa pakaian juga memberikan manfaat bonus bagi anda. Sebab kulit yang bergesel akan mencetuskan pengeluaran oxytocin yang biasa disebut dengan hormon kebahagiaan. Anda juga akan semakin bersemangat untuk bercinta, memuaskan pasangan, dan mencapai orgasme.

0 Komentar untuk "6 Manfaat Tidur Tanpa Mengenakan Pakaian"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info