>>>>>

Pelik..Wanita Ini Berkahwin Dengan 5 Orang Lelaki Bersaudara Dalam 1 masa

Pria menikah dengan beberapa wanita sudah biasa, yang terjadi di India adalah wanita yang menikah dengan beberapa pria sekaligus. Wanita India ini, menikah dengan lima pria yang semuanya masih bersaudara.
1 

Rajo Verma, lima suaminya dan putra mereka (c) Dailymail

Dipetik Dailymail, nama wanita ini adalah Rajo Verma, usianya masih 21 tahun tetapi dia sudah memiliki 5 suami. Rajo dan seluruh suaminya tinggal di desa Dehradun, India utara. Tidak banyak tradisi yang masih mempertahankan poliandri (satu wanita menikah dengan beberapa lelaki), tradisi di desa tersebut mengharuskan seorang wanita menikah dengan semua saudara laki-laki suami pertamanya.
Pernikahan ini jelas saja ganjil, bahkan Rajo mengakuinya. “Awalnya memang terasa aneh, tapi saya mencintai mereka semua,” ujar Rajo.

2 
(c) Dailymail.co.uk

Rajo pertama kali berkahwin dengan Guddu empat tahun yang lalu, mereka berkahwin mengikut tradisi Hindu. Kemudian Raju berkahwin dengan saudara Guddu, iaitu Baiju (32), Sant Ram (28), Gopal (26), dan Dinesh (19). Mereka semua mula berkahwin dengan Rajo saat sudah berusia 18 tahun.

Poliandri di India seringkali dilakukan kerana tradisi Hindu purba. Tradisi ini diduga muncul kerana kisah Mahabharata, di mana putri Raja Pancha, berkahwin dengan lima lelaki yang masih bersaudara. Selain itu, tradisi ini menjaga agar kekayaan keluarga tidak merata. Di masa moden, hanya sedikit yang masih mengekalkan tradisi ini.

Walaupun tinggal dalam rumah kecil, foto di atas memperlihatkan bahawa mereka adalah keluarga yang bahagia. Tampak Rajo, anaknya yang baru berusia 18 bulan serta 5 suaminya tersenyum sumringah. Rajo menambah bahawa dia tidur seli dengan suaminya, kerana tidak mempunyai katil, mereka tidur di atas lantai berlapis selimut.

Orang lain boleh mencibir tradisi ini, tetapi Rajo bahagia mempunyai banyak suami. "Saya mendapat perhatian yang lebih banyak berbanding para isteri pada umumnya," ujarnya.
0 Komentar untuk "Pelik..Wanita Ini Berkahwin Dengan 5 Orang Lelaki Bersaudara Dalam 1 masa"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info