>>>>>

Video bikininya Menjadi Sensasi, Para Anggota Tentera Darat Amerika Syarikat Terancam Dipecat

Anggota Tentera Darat di Utah, Amerika Syarikat (AS) terancam dipecat selepas peralatan ketenteraan milik kerajaan digunakan untuk penggambaran video bikini. Video itu membuat marah pihak Tentera Darat AS.

Video yang diambil di Camp Williams di Salt Lake Valley, Utah, AS, itu menjadi kontroversi. Ini kerana video yang dimuat naik ke internet pada bulan lalu memaparkan model berbikini bergaya sangat seksi sambil memakai peralatan tempur, seperti memandu sebuah kereta kebal. Penggambaran video ini juga sekaligus pengambilan foto untuk kalendar 2015.


Screenshot salah satu adegan dalam video bikini

Pada satu bahagian dalam video tersebut menunjukkan, salah seorang model berbikini naik ke atas kereta kebal sambil berkata "Come in my ride?". Foto-foto itu akan dipamerkan dalam kalendar 2015 yang dihasilkan oleh sebuah syarikat bernama Hot Shots Calendar.

Screenshot adegan para gadis berbikini tempur menari-nari

Menurut website kalender tersebut, hasil penjualan akan ditujukan kepada para veteran asal Inggris dan Amerika.

Screenshot salah satu adegan dalam video inilah yang ikut mencetuskan kemarahan AD AS kerana mencemarkan kredibiliti mereka


Pihak Tentera Darat Utah mendedahkan, keprihatinan mereka mengenai peralatan yang yang tidak layak digunakan dalam video dan pemotretan.

Salah satu foto kalendar di atas kenderaan pejuang yang mencetuskan kemarahan pihak Tentera Darat AS


Kejadian ini membuat Tentera Darat akan melakukan siasatan mengenai izin peralatan tempur yang dijadikan objek dalam pembuatan video.

Hingga saat ini, pihak Tentera Darat tidak mengeluarkan nama-nama ahli-ahlinya di Utah yang terlibat dalam kes video seksi tersebut.
(Reuters, Daily Mail, NY Daily News)
0 Komentar untuk "Video bikininya Menjadi Sensasi, Para Anggota Tentera Darat Amerika Syarikat Terancam Dipecat"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info