>>>>>

Inilah Bra Yang Paling Dicari Setiap Wanita Yang Peduli Dengan "Asetnya"



Setiap wanita pasti tidak kenal dengan bra ini. Ya, push up bra merupakan bra yang membentuk dada wanita dengan indah. Jenis bra ini amat digemari wanita.

Push up bra mempunyai buih atau padding pada bahagian bawah, push up bra berfungsi mengangkat payudara agar tampillannya lebih menarik.

"Push up bra itu bentuk pada cup-nya diberi padding di bawah agar membentuk cleavage atau belahan dada. Push up bra sendiri mempunyai pelbagai keretebalan padding, ada yang biasa, agak tebal dan super tebal untuk benar-benar membentuk cleavage," jelas Diana Humardhani selaku marketing department PT. Indonesia Wacoal dalam Genie Woman Festival 2014 di Gandaria City, Jakarta, Sabtu 15 November 2014.

Push Up Bra
Push Up bra untuk wanita berpayudara besar mampu mengangkat payudara agar tidak kendur dan mencegah punggung kelihatan bengkok

Menyedari keunggulan jenis bra ini, banyak wanita yang memakai setiap hari. Namun, tidak sedikit yang merasa sesak ketika mengenakan bra dengan buih tebal ini.

"Namun penggunaan push up bra perlu disesuaikan dengan occassion. Jika merasa tidak selesa dengan padding tebal, gunakan hanya pada kesempatan tertentu. Untuk bra sehari-hari usahakan mengenakan yang selesa bagi," kata Diana.
Push up bra
Push up bra digemari setiap wanita kerana membuat penampilan mereka menjadi lebih percaya diri

Selain itu, push up bra sendiri mempunyai rawatan yang lebih tambahan berbanding jenis bra lain. Kerana mempunyai kawat serta buih yang tebal, push up bra perlu dicuci dengan tangan.

"Penjagaan push up bra memang perlu extra care. Kadang-kadang kita malas membasuh sehingga langsung dimasukkann ke mesin basuh. Itu tidak boleh kerana kawat dan buih boleh rosak," jelas Diana
. (Wacoal/istimewa)
0 Komentar untuk "Inilah Bra Yang Paling Dicari Setiap Wanita Yang Peduli Dengan "Asetnya""

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info