>>>>>

Di Jepun Kereta Terpakai Di Jual Dengan Harga Serendah Rm20

Siapa kata Jepun negara mahal? Cuba cari di negara mana ada jual kereta terpakaidengan harga 500 yen atau kira-kira Rm20 atau sama dengan makan dua hamburger di Kuala Lumpur. Inilah kenyataan yang ada, setiap hari Sabtu ada kereta bekas dijual pada harga 500 yen di Jepun dan satu-satunya kedai kereta bekas yang menjual dengan harga semurah itu.

"Semua kereta bekas yang masih boleh berjalan dengan baik. Tentu saja kami rugi jual demikian tapi ini untuk membangkitkan semangat orang hidup bekerja, memanggil orang untuk beli kereta, "kata CEO Ikeuchi dalam acara TV Fuji, Selasa (20/4/2014) petang pukul 18.36 waktu Jepun.

Menurutnya setiap kali penjualan kereta dengan harga 500 yen itu pasti hadir sekurang-kurangnya lima orang. "Yang cepat yang dapat."

"Saya senang sekali boleh punya kereta murah. Besok kereta merah itu jadi milik saya sendiri, senang sekali saya, "ungkap seorang pembeli anak muda berkacamata kepada wartawan TV Fuji.

Diakui Ikeuchi banyak yang mempersoalkan apakah tidak salah harga 500 yen.
 
"Saya katakan, kalau bukan kereta benar bukan kereta yang masih boleh dipakai normal tentu tidak dijual. Jadi walaupun murah tetap kereta yang baik, tentu saja kereta bekas. Kadang saya juga bertanya sendiri sama ada saya boleh lakukan ini terus? "Katanya.
 
Kenyataannya Ikeuchi sudah menjalankan perniagaan 500 syiling kereta itu selama enam tahun hingga kini dan banyak yang berharap datang membelinya.
 
Di Jepun hanya di tempat Ikeuchi kita boleh membeli kereta dengan harga sekitar Rm20 sungguhnya bukan kereta mainan dan bukan kereta rosak.

1 Komentar untuk "Di Jepun Kereta Terpakai Di Jual Dengan Harga Serendah Rm20"

admin ni pemalas ke? translate sampai tak faham.

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info