>>>>>

Selepas Pembedahan Plastik, Gadis Korea Ini Menjadi Cantik Dan Tak Ada Yang Mengenalnya

Para penggila Pop Korea pasti mengetahui acara yang bernama "Let Me In" yang mengumpulkan gadis-gadis Korea Selatan yang ingin melakukan pembedahan plastik namun tidak punya wang. Peserta yang dipilih biasanya mempunyai masa lalu yang menyakitkan, salah satunya adalah gadis bernama Heo Ye Eun.






Heo Ye-Eun (22 tahun) menangis saat menceritakan kisah hidupnya di acara Let Me In. Gadis ini dilahirkan dengan dagu yang sangat panjang dan wajah yang tidak simetri. Bentuk giginya juga berantakan sejak kecil. Dengan penampilan seperti ini, Heo Ye-Eun berkali-kali mendapat hinaan sejak sekolah. Rakan-rakannya memanggilnya dengan sebutan lelaki dagu panjang, dagu timun dan gelaran buruk lain.

Heo Ye-Eun
Bentuk wajah Heo Ye-Eun sebelum dan sesudah pembedahan

Hinaan itu diterimanya hampir setiap hari di sepanjang hidupnya. Automatik, Heo Ye-Eun merasa tidak percaya diri, malu dan melihat tidak ada masa depan dalam hidupnya. Walau begitu, Heo Ye-Eun berhati mulia. Dia mempunyai seorang adik berkebutuhan khusus, selama ini, Heo Ye-Eun lah yang merawat sang adik. Dari adiknya, Heo Ye-Eun menjadi gadis yang lebih kuat.

Heo Ye-Eun
Heo Ye-Eun ketika sedang bersiap tampil di Let Me In

Kisah hidup ini membawa Heo Ye-Eun menjadi salah satu peserta Let Me In. Dia akan menjalani rangkaian pembedahan plastik bersama doktor-doktor bedah plastik terbaik di Korea Selatan, semua kos ditanggung Let Me In. Diperlukan 3 bulan sejak operasi hingga masa pemulihan. Dan ketika ia kembali tampil dalam siaran Let Me In. Semua orang tidak ada yang mengenalinya. Bahkan rakan-rakannya di kampus pun tidak mengenalinya.

Heo Ye-Eun
Tidak ada yang mengira bahwa gadis bening ini dulunya amat buruk rupa

Perubahan yang drastis pada penampilannya membuat Heo Ye-Eun menjadi sensasi di Korea.
0 Komentar untuk "Selepas Pembedahan Plastik, Gadis Korea Ini Menjadi Cantik Dan Tak Ada Yang Mengenalnya"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info