>>>>>

Wanita Ini Kehilangan Wajahnya Kerana Jangkitan Bakteria Yang Mengerikan

Seorang wanita Sri Lanka berusia 59 tahun yang tinggal di Galewela, Colombo, bernama Manthrie Dewage Karunawathi mengidap sebuah penyakit yang jarang berlaku Necrotising Fasciitis yang disebabkan oleh jangkitan bakteria.

Penyakit ini menyebabkan penampilan Manthrie menjadi seperti zombie kerana bakteria yang menjangkiti wajahnya tersebut memakan kulit dan daging wajahnya serta mata dan telinga bahagian kirinya hingga hilang.

manthrie dewage karunawathi
Manthrie Dewage Karunawathi ketika ia masih sihat wal afiat

Keadaan keluarganya yang miskin menyebabkan ia tidak mendapatkan rawatan perubatan sejak awal. Keadaannya baru diketahui ketika seorang warga negara asing secara tidak sengaja melihatnya saat melintas di kawasan tempat tinggalnya.
Manthrie Dewage Karunawathi

Manthrie Dewage Karunawathi

Manthrie Dewage Karunawathi
manthrie Dewage Karunawathi kehilangan mata, telinga dan seluruh bahagian wajah kirinya kerana jangkitan bakteria. kasihan


Luar biasanya, warga asing yang tidak mahu identitinya disebutkan ini kemudian datang membawa aktivis sebuah NGO antarabangsa yang kemudian memberikan bantuan dana membawa Manthrie ke rumah sakit untuk mendapatkan rawatan dan pembedahan untuk mengembalikan wajahnya yang hilang.


Mari kita biasakan hidup bersih dan sihat.
0 Komentar untuk "Wanita Ini Kehilangan Wajahnya Kerana Jangkitan Bakteria Yang Mengerikan"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info