>>>>>

Makanan Menjijikan Ini Ternyata Dijual Juga Di Restoran

Ada yang mahu mencuba batas keberanian dengan merasai aneka masakan ekstrem dan cenderung menjijikkan. Walaupun mungkin jika tahu kamu akan merasa ingin muntah, faktanya beberapa restoran di dunia ini justru menjual makanan seperti itu.

Tarantula Goreng
Jika kamu sedang berjalan-jalan ke Kamboja, jangan lupa masukkan A-Ping sebagai daftar kuliner yang patut dicoba. Kerana A-Ping terbuat dari laba-laba jenis Tarantula yang digoreng begitu saja.


Udang Mabuk

Jika kamu berkunjung ke China, udang mabuk ini menjadi salah satu masakan wajib cuba. Kenapa namanya udang mabuk? Kerana cara pengolahannya. Saat kamu memerintahkan, jangan terkejut jika kamu melihat udang-udang masih hidup di atas pinggan saji. Udang mabuk ini adalah udang air tawar yang sengaja dibuat mabuk dengan dimasukkan ke dalam cecair Liquor. Saat si udang dalam keadaan mabuk, segera turun dan siaplah gigit dan masuk ke dalam tenggorokanmu.

Sandwich Otak Goreng
Makan masakan yang berbahan dasar otak lembu mungkin terdengar biasa. Namun mereka yang tinggal di Eropah menilai hal itu sebagai sesuatu yang ekstrem. Tak hairan sandwich dengan isian otak goreng asal Indiana ini masuk dalam masakan menjijikkan.

Isi Perut kambing
Kuliner asal Scotland ini mempunyai bentuk yang sedikit berbeza dari sosej. Berbeza dari kebanyakan sosej yang diperbuat daripada daging, bahan asas Haggis cenderung lebih ekstrem terutama lapisan pembungkusnya. Bahan asas Haggis itu seperti paru-paru, jantung dan hati kambing. Kesemua bahan itu dicampur dengan oatmeal dan daging lembu. Selepas semua tercampur, siap untuk dipungkus dalam perut domba sehingga membuat Haggis kelihatan seperti saudara tiri sosej.

Bola Mata Ikan Tuna
Jika beberapa kuliner menjijikkan lain masih menggilap diri agar tak kelihat ekstrem, maka masakan ini sebaliknya. Kamu benar-benar akan melihat bola mata ikan tuna keseluruhan yang boleh membuat perutmu tidak menentu.
0 Komentar untuk "Makanan Menjijikan Ini Ternyata Dijual Juga Di Restoran "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info