>>>>>

Cara Pakaian Seragam Pelajar Wanita Di Jepun Yang Menjadi Kecaman Banyak Pihak

Sistem pendidikan di Jepun yang merupakan salah satu negara dengan sistem pendidikan, dinyatakan cukup unik kalau tidak mahu dikatakan murahan.

Di Jepun, hanya pelajar tingkatan saja yang dikehendaki memakai pakaian seragam sekolah. Dan apabila diteliti, banyak pelajar tingkatan di Jepun yang berpakaian terlalu berani seperti memakai kemeja yang mengelamun yang tembus pandang dan skirt pendek.

Pakaian sexy Siswi SMA di Jepang

Cara berpakaian seperti ini tidak dilarang kerana pihak sekolah dan kerajaan Jepun menyokong kebebasan bersuara para pelajar, asalkan tidak merugikan dan tidak membuat masalah.

Pakaian Sexy Seragam SMU di Jepang

Namun apabila diteliti, cara berpakaian yang mencolok mata tersebut menimbulkan perasaan rimas di mata warga bukan Jepun yang melawat negara tersebut. Namun bukan hanya pedatang yang rimas, kalangan tua yang merupakan kumpulan penduduk terbesar Negeri Matahari terbit ini pun juga merasa risih dan mengecam pemakaian pakaian seragam seperti ini.


Para generasi tua mengatakan bahawa cara berpakaian para pelajar anak perempuan sangat tidak mencerminkan kehormatan dan nilai-nilai luhur bangsa Jepun.

Para pelajar seharusnya berpenampilan terpelajar dan terhormat yang menggambarkan mereka sebagai kalangan terdidik. Jangan malah berpenampilan seperti ini, yang malah mencoreng citra kaum terpelajar. Pantas saja, cara berpakaian seperti ini mengundang ejekan netizen di China.

(asahi, Asia News, Blogger, Weibo)
0 Komentar untuk "Cara Pakaian Seragam Pelajar Wanita Di Jepun Yang Menjadi Kecaman Banyak Pihak"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info