>>>>>

Cara Pelik Aktivis Cantik Di China Berkempen Untuk Kepentingan Alam Sekitar

Kerosakan alam sekitar kehidupan makin lama makin parah terjadi di berbagai belahan dunia. Salah satu kerosakan persekitaran paling teruk adalah pembalakan liar, yang banyak terjadi di malaysia dan berbagai belahan dunia lain tak terkecuali Brazil dan China.

Kerosakan persekitaran hutan akibat pembalkan liar ini mencetuskan terjadinya kemusnahan iklim yang mengakibatkan bencana hebat seperti banjir kilat.

Para aktivis alam sekitar hidup di China merasa prihatin. Mereka menggelar aksi unik untuk berkempen kemampanan alam sekitar pada musim bunga ini di sebuah taman di Guangzhou. Dikatakan unik kerana para aktivis wanita nyaris bertelanjang dada. Mereka mengumpulkan petisyen menolak pembalakan hutan.


Yang menyokong petisyen kempen ini boleh membubuhkan tanda tangan di mana saja, depan atau belakang. Lelaki ini memilih meletakkan suara sokongan di belakang

Warga yang menyokong petisyen tersebut menuliskan sokongan atau tanda tangannya di tubuh mulus sang aktivis. Sebuah cara yang cukup gila dan unik untuk membangkitkan rasa kesedaran masyarakat.

(China News)

0 Komentar untuk "Cara Pelik Aktivis Cantik Di China Berkempen Untuk Kepentingan Alam Sekitar"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info