>>>>>

Sebelum Bunuh Diri, Mereka Membuat Pengumuman Kematian di Internet


Saat internet makin mudah untuk sampai semua orang, ada beberapa orang yang mengumumkan akan bunuh diri secara online. Ada yang memosting foto di Instagram kerana diputus teman lelakinya, ada yang bunuh diri kerana teman lelaki tidak datang di acara ulang tahun dan sebagainya. Kita lihat bagaimana kisah mereka?

Bunuh Diri Selepas Putus Cinta via Instagram


Jojostai1012 menghantar beberapa foto yang menjadi isyarat bahawa dia akan bunuh diri . Instagram gadis ini banjir pengunjung justru setelah dia benar - benar mengakhiri hidupnya .

Dari gambar yang dipaparkan di Instagram , jojostai1012 kelihatan sangat putus asa selepas putus cinta dengan teman lelakinya . Dia bahkan menghantar sebuah foto dengan tulisan :

" Aku akan menghantuimu siang dan malam selepas aku mati . Kita tidak akan berpisah lagi , "


Bunuh Diri KeranaKekasih Tak Datang di Pesta Ulang Tahun via Facebook

Claire Lin , wanita 31 tahun dari Taiwan ini nekad bunuh diri kerana kesal sang teman lelaki tidak datang ke acara ulang tahunnya . Dalam berbual di Facebook , dia menuliskan akan bunuh diri dengan cara menghirup asap pembakaran arang di dalam biliknya . Rakan - rakannya berusaha memohon agar dia tidak bunuh diri , namun tak ada satupun yang melaporkan pada polis .

" Terlambat , bilik saya sudah penuh asap . Bahkan di saat aku sedang mati , aku masih ingin posting di Facebook . Aku pasti sudah ketagihan Facebook . Haha .. " demikian status terakhirnya .

Membuat Blog Rencana Akan Bunuh Diri Akibat Sakit


Frances Medley (44 tahun) muncul di pelbagai ruang berita selepas didapati meninggal bunuh diri. Wanita ini bahkan membuat sebuah blog bahawa dia akan bunuh diri akibat mengalami multiple sclerosis.

Dalam blognya, Frances menuliskan dia sudah putus asa dengan sakit yang dialami dan sangat membimbangkan masa depannya. Dalam postingan terakhir, Frances menuliskan bahawa keadaannya semakin teruk. Dia benar-benar mengakhiri hidupnya dengan menelan beberapa pil yang dibeli secara online.

0 Komentar untuk "Sebelum Bunuh Diri, Mereka Membuat Pengumuman Kematian di Internet "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info