>>>>>

Inilah 6 Bentuk Telefon Awam Yang Pelik Dan Menarik Dari Seluruh Dunia

Telefon awam biasanya hanya berbentuk kotak. Bentuk ini terkesan sangat biasa walaupun tak ada yang istimewa. Tapi bagaimana jadinya kalau bentuk telefon awam ini di sulap menyerupai pelbagai watak?



Tentu akan terlihat lucu dan menarik siapa saja untuk memakainya. Mungkin juga hanya digunakan sebagai tempat untuk berfoto. Nah! berikut ini ada enam bentuk telefon awam lucu yang tersebar di berbagai negara.

1. ikan yu

 

Cuba perhatikan bentuk telefon awam yang satu ini? Menarik bukan? Yup! bentuk telefon awam yu ini sepertinya cuma ada di Russia. Sepintas kalau dilihat dari samping malah bukan seperti sebuah telefon awam. Lucunya lagi apabila kita melihat orang yang sedang menggunakan telefon awam ini, orang tersebut seperti digigit ikan yu ya.

2. colorful

 

Kalau sebelumnya berbentuk ikan yu, beda lagi dengan telefon awam yang satu ini. Telefon awam yang satu ini memang mempunyai bentuk yang lazim. Hanya saja, tempat telefon awam ini ditampal oleh potongan kain rajutan yang berwarna warni, sehingga terlihat colourful. Telefon awam colourful ini hanya ada di London.

3. Hello Kitty

 

Buat kamu penggemar Hello Kitty, pasti bakalan senang kalau lihat telefon awam yang satu ini. Telefon awam berbentuk Hello Kitty lengkap dengan pita merah ini akan membuat siapa saja yang melihatnya akan tertawa, kerana keunikannya.

4. ayam

 

Nah! kalau sebelumnya ada bentuk telepon umum hewan yaitu ikan hiu, sekarang ada bentuk telepon umum ayam. Telepon unik dan lucu ini cuma bisa kamu temui di negara Brazil. Sepintas telepon unik ini kalau diamati8 memiliki rupa seperti celengan ayam yang terbuat dari plastik ataupun tanah liat.

5. Simpson


 

Bentuk telepon umum ini cocok buat para pecinta film kartun, terutama tokoh Simpson. Lucunya telepon umum tidak benar-benar memiliki bentuk Simpson, melainkan wajah Simpson dibuat dalam backdrop yang kemudian ditempelkan di dinding. Lalu bagian telepon umum itu diletakkan tepat di bagian mulut Simpson. Sepintas perpaduan ini terlihat apik, unik dan lucu ya.

6. Monyet


 

Telefon monyet! Itu pasti yang terucap ketika melihat bentuk telefon awam yang satu ini. Memang bentuk telefon ini kelihatan sangat lucu, apalagi si monyet digambarkan sedang mempamerkan kegagahannya. Bentuk telefon awam ini boleh kamu jumpai di negara Brazil. Wah nampaknya orang Brazil tidak hanya mahir bermain bola sepak, tetapi ternyata juga mahir mengkreasikan telefon awam dengan berbagai bentuk yang menarik dan lucu
0 Komentar untuk "Inilah 6 Bentuk Telefon Awam Yang Pelik Dan Menarik Dari Seluruh Dunia"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info