>>>>>

Lady Gaga Pastikan Akan tetap Adakan Konsert Di Indonesia Walaupun Banyak Tentangan




Penyanyi Lady Gaga dikhabarkan tetap mengadakan konsertnya di Indonesia. Berita itu muncul dari kicauan Little Monster alias fans Lady Gaga di Indonesia melalui jejaring sosial Twitter.

Pada pukul 10.35 minit lalu, akaun beralamat di @ LadygagaINDO menulis, "Confirmed! BTWBall Jakarta will still be held on June 3 at SUGBK # IndonesiaSavesGaga." (Pasti, BTWBall Jakarta akan menjadi tempat konsert Lady Gaga pada 3 Jun di Stadium Utama Gelora Bung Karno).


Lima minit kemudian, mereka menambah tweet yang mengandungi, "bigdaddy, MUI, FPI, and Polri have agreed that BTWBall is still set in Jakarta, regarding the terms & condition which must be fulfilled." (Big Daddy - promotor, Majlis Ulama Indonesia, Front Pembela Islam, dan Polisi Republik Indonesia telah bersetuju konsert diadakan di Jakarta dengan terma dan syarat tertentu yang harus dipenuhi).

Menurut Lady Gaga Indo, sidang akhbar kepastian konsert diadakan nanti malam. Lady Gaga Indo adalah fans rasmi yang diakui oleh Lady Gaga. Menurut pengasasnya, Anggiat Dumohar Sihombing, mereka tetap optimis konsert digelar sebelum ada kenyataan pembatalan dari penyelia.

Isu pembatalan konsert Lady Gaga Indonesia menyeruak sejak Selasa lalu. Penyebabnya, polis kelmarin sudah mengeluarkan cadangan pembatalan konsertnya. Alasan utama promoter harus membatalkan konsert ini berkaitan dengan faktor sosial budaya. "Jakarta, kan, terdiri daripada banyak unsur budaya, Lady Gaga kebetulan perilakunya tidak sesuai dengan budaya kita," ujar jurucakap Polda Metro Jaya, Pengerusi Besar Rikwanto.-Tempo.com-



Terima kasih Telah Membaca Artikel Di 
tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....  

1 Komentar untuk "Lady Gaga Pastikan Akan tetap Adakan Konsert Di Indonesia Walaupun Banyak Tentangan"

SEMOGA LADYGAGA Konser Di INDONESIA ..


Sangat Bermanfaat ..


Jangan Lupa Kunjungi Balik ..

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info