>>>>>

Gadis Korea Mualaf Berhijab Ini Hebohkan Media Sosial

Gadis Korea Mualaf Berhijab Ini Hebohkan Media Sosial Ayana Jihye Moon
Gadis cantik ini jadi buah bibir usai menjadi mualaf dan memutuskan untuk mengenakan hijab

Belum lama ini, ada seorang gadis cantik asal korea yang hangat diperbincangkan para netizen. Bukan kerana paras dan keseksian tubuhnya, melaikan kisah hidupnya yang memilih menjadi seorang mualaf dan istiqomah mengenakan hijab.

Lahir dari keluarga non muslim, keputusan yang diambil oleh gadis bernama Ayana Jihye Moon ini buat banyak netizen salut. Banyak netizen mengulas kagum dengan langkah yang diambil Ayana melalui kisah perjalanan spiritualnya.

Dilansir dari laman Weibo, Ayana yang kini berusia 20 tahun memang mendadak terkenal usai fotonya mengenakan hijab menajdi viral di media sosial khusunya Instagram. Paras cantik, senyum manis lalu ia dibalut dengan mengenakan hijab, tak heran jika ia kebanjiran pujian dari para netizen.


Walau tinggal di negara bukan majoriti penganut agama Islam, Ayana tidak merasa terganggu dengan anggapan orang lain disekitar tentang kisah hidupnya. Ayana justru merasa sangat bahagia dan bangga boleh mengenakan hijab usai memeluk Islam di tanah kelahirannya.

Beberapa netizen juga kerap bertanya di akaun Instagram miliknya berkaitan bagaimana sikap orang Korea kepada Islam.


"Kalau mereka tak peduli dan menghormati agama Islam", ungkap Ayana.


Kini Ayana sedang kuliah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, guna mempelajari ilmu tentang Islam lebih jauh lagi.
0 Komentar untuk "Gadis Korea Mualaf Berhijab Ini Hebohkan Media Sosial"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info