>>>>>

Jom Lihat Kampung Tempat Buat Senjata Api Haram Di Pakistan

Darra Adam Khel adalah sebuah perkampungan kecil di wilayah Khyber Pakhtunkhwa Pakistan, terletak di antara kota Peshawar dan Kohat. Ekonomi Darra Adam Khel itu adalah didorong oleh hanya satu perniagaan - pembuatan dan penjualan senjata haram.

Jalan-jalan di seluruh kampung dipenuhi sama ada di sebelah kiri dan kanan dengan kedai-kedai di mana revolver, pistol automatik, senapang patah dan Kalashnikovs beratur rak. Senjata-senjata ini dihasilkan oleh penduduk kampung daripada logam sekerap dari limbungan kapal dengan menggunakan peralatan tangan yang mudah dan kecil gerudi.

Hampir tujuh puluh lima peratus daripada penduduk terlibat dalam perniagaan senapang, dan kemahiran yang diperlukan untuk menghasilkan replika kerja telah diturunkan daripada bapa kepada anak melalui beberapa generasi. Sering dijual yang murah jauh daripada harga asal, banyak senjata api ini di jual ke Afghanistan dan mungkin di tempat lain. Kononnya, sebilangan besar senjata api dan peluru yang digunakan oleh Taliban telah dikesan dari perkampungan Darra Adam Khel.











Bagikan :
0 Komentar untuk "Jom Lihat Kampung Tempat Buat Senjata Api Haram Di Pakistan"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info