>>>>>

Gambar: Rayakan Hari Singles Day, Ribuan Warga China Tanggalkan Pakaian Dan Turun Ke Jalan

Dalam rangka memperingati Singles Day yang dirayakan setiap tahun pada 11 November 2014, warga di China melakukan aksi yang sangat kontroversi. Puluhan perempuan dan lelaki berkumpul di Guanggu Plaza di Bandar Wuhan, China, dengan berpakaian minim dan bahkan tanpa pakaian.

Singles Day in China


Chinese Singles Day
Dua wanita ini kebingungan memilih pakaian mana yang hendak mereka ambil

Para peserta yang ikut perayaan Singles Day harus berpakaian setengah telanjang sambil menyerbu kedai-kedai untuk mendapat pakaian percuma atau diskaun
 
Chinese Singles Day
Dua wanita ini tergesa-gesa mencoba pakaian yang ditawarkan dengan diskaun murah

Chinese Singles Day
Para wanita yang hanya mengenakan pakaian dalam berbaris di dalam bilik pas untuk mencuba pakaian yang yang didiskaunkan gila-gilaan


Tahun ini, perayaan Singles Day diselenggrakan di Guanggu Plaza, Wuhan, Wilayah Hubei, China. Lebih dari 200 orang akan mendapat pakaian percuma bernilai 1,000 yuan . Dan selebihnya akan mendapat diskaun gila-gilaan. Wow!

Chinese Singles Day


Lelaki dari segala usia dan beberapa perempuan yang mengenakan pakaian pengantin (yang berharap mendapat jodoh untuk diajak berkahwin) berkumpul di tempat mandian di Chongqing, China. Kemudian mereka berbaris turun ke jalanan di Nanjing.

Chinese Singles Day
Para single man tanpa pakaian berkumpul di pemandian Chongqing sebelum didatangi oleh para single women dan turun ramai-ramai ke jalanan (foto diburamkan disini demi kesantunan)

Panitia sengaja memilih tanggal 11/11 untuk mewakili empat orang yang masih single . Ada-ada saja.
(China Daily, Mirror)
0 Komentar untuk "Gambar: Rayakan Hari Singles Day, Ribuan Warga China Tanggalkan Pakaian Dan Turun Ke Jalan"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info