>>>>>

5 Hotel Dengan Bilik Terbanyak Di Dunia

1. Izmailovo Hotel, Rusia
Hotel Dengan Kamar Terbanyak Di Dunia
thrillist.com

Bayangkan, ada 7,500 bilik di Izmailovo Hotel, Rusia. Agaknya, hotel ini dibuat untuk menampung para pelancong dan peserta Olimpik dunia yang diadakan di Rusia 33 tahun 2012. Tetapi, apabila Sukan Olimpik sudah berlalu, hotel ini pun mempunyai banyak bilik yang tidak terpakai.
2. MGM Grand, AS
Hotel Dengan Kamar Terbanyak Di Dunia
thrillist.com

Tahun 1993, Hotel MGM Grand di Las Vegas pernah menjadi Hotel Dengan Bilik Terbanyak Di Dunia. Saat ini MGM Grand di Las Vegas jadi hotel terbesar di AS. Ada 6.852 bilik di sana yang setara dengan setengah penduduk di Monaco. Ada 26 ribu m2 air terjun, kolam-kolam, dan sungai yang mengalir di dalam hotel dan kasino. Hotel ini juga menjadi tuan rumah dari Cirque de Soleil, sarkas kelas dunia.

3. First World Hotel, Malaysia
Hotel Dengan Kamar Terbanyak Di Dunia
thrillist.com

Hotel warna-warni di Genting Highland, Malaysia ini mempunyai 6.118 bilik. First World Hotel mempunyai 2 menara yang mengandungi 3.307 bilik Deluxe, 1,669 bilik Standard, 493 bilik Superior Deluxe, 136 bilik World Club, dan 69 bilik Deluxe Triple. Hotel yang berada di komplek Genting Highland ini memang jadi tempat bagi pelancong yang ingin bermain di taman bermain Genting. Saat bercuti, sangat mungkin jika hotel ini penuh dengan para tetamu.
4. Ambassador City, Thailand
Hotel Dengan Kamar Terbanyak Di Dunia
thrillist.com

Pattaya memang jadi salah satu kawasan yang tak pernah sepi pengunjung. Tak heran jika ada hotel besar yang mempunyai 4.219 bilik yaitu Ambassador City. Hotel ini mempunyai 5 bangunan, 8 restoran, pelbagai bar dan kelab malam, convention centre, fitness dan lain-lain. Bahkan, di hotel ini juga terdapat kolam renang indoor terbesar di Asia. Anda pun boleh cuba bermalam di sini dan menjelajah seluruh bahagian hotel jika penasaran.

5. Sheraton Macau Hotel, Macau
Hotel Dengan Kamar Terbanyak Di Dunia
thrillist.com

Sheraton Macao Hotel di Macau masuk dalam ranking kelima dengan mempunyai 3.896 bilik. Tidak banyak yang boleh dijelaskan di sini selain perkhidmatan yang memuaskan dan suasana yang menyeronokkan. Hotel yang mempunyai 3 bangunan besar ini menjadi hotel terbesar di Macau. Sheraton kerap memberi makanan ringan percuma setiap hari, dan minuman percuma semasa happy hour.
0 Komentar untuk "5 Hotel Dengan Bilik Terbanyak Di Dunia"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info