>>>>>

Gelaran Dilucutkan, Ratu Kecantikan Myanmar Ini Bawa Lari Mahkota

Gelar Dicopot, Ratu Kecantikan Myanmar Ini Bawa Kabur Mahkota

 Ada saja kisah hidup yang dialami oleh para peserta pertandingan kecantikan, mulai dari tewas secara tragis, mengamuk di atas pentas sehingga membawa lari mahkota kebanggaannya. Untuk yang terakhir ini, dialami oleh seorang ratu kecantikan Myanmar bernama May Mat Noe.

Kerana kantoi tidak jujur dan berkelakuan buruk, Noe yang baru beberapa bulan berkhidmat sebagai Miss Asia Pacific World Super Talent 2014 yang digelar di Seoul, Korea Selatan perlu dilucutkan gelarannya sebagai ratu kecantikan pada pertengahan 2014 lalu. Gegernya, wanita berkulit hitam manis ini lari membawa mahkota bernilai RM 800 ribu beserta hadiah pembedahan implan payudara secara percuma.

Menurut jurucakap penganjur, David Kim, wanita yang rencananya terbang ke Korea Selatan untuk persiapan menjadi bintang K-pop ini membohongi semua pasukan dengan banyak hal. Alhasil, mereka tak boleh mengurus Noe lagi. Namun, mereka tak mahu hubungan antara Korea dan Myanmar menjadi buruk.


Pihak Miss Asia Pacific World Super Talent sudah memberi wang sebanyak 10.000 dollar AS atau sekitar Rm40 ribu untuk operasi implan payudara demi membantunya membina karier sebagai penyanyi. Organisasi ini juga menyediakan dua album untuk gadis bertinggi badan 172 sentimeter itu. Tak hanya itu, organisasi Miss Asia Pacific ini juga menyediakan koreografer dan penginapan sebagai sebahagian daripada pelan latihan dan pelaburan selama beberapa tahun ke depan.Namun, Noe justru memanfaatkan keadaan ini dengan tinggal selama tiga bulan di Seoul bersama sang ibu. Hal itu membuat jawatankuasa pertandingan menambah kos hidupnya. Perempuan itu juga telah ditunggu kedatangannya di Ibu Kota Rangoon, tetapi tidak muncul di hari telah dipersetujui. Media Malaysia menyiarkan, Noe sudah pulang dengan pesawat sebelum hari kesepakatan. Panitia pun menuntutnya mengembalikan tiara bertahtakan permata bernilai berbilion tersebut.Sebulan kemudian, gadis berusia 18 tahun itu pun menggelar sidang akhbar di hadapan sejumlah media. Ia mengaku selama ini berada di bawah paksaan untuk menjalani pembedahan plastik dari hujung kaki hingga hujung rambut untuk mengantarkannya menjadi bintang K-pop, namun ia menolak.

Noe juga membantah membawa lari mahkota kemenangan beliau dengan alasan, ia sudah naik pesawat menuju Myanmar tanpa tahu bahawa gelaran juara pertandingan kecantikan sudah dicopot darinya. Ia pun menahan takhta berlapiskan berlian tersebut jika pihak penganjur tidak melayangkan permintaan maaf kerana telah memalukan dirinya. So, siapa yang salah?
0 Komentar untuk "Gelaran Dilucutkan, Ratu Kecantikan Myanmar Ini Bawa Lari Mahkota"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info