>>>>>

Wow.. Rumah Ini Terbuat Dari Pesawat Boeing 727

Untuk mendapatkan reka bentuk rumah yang unik ada banyak perkara yang dilakukan oleh orang, ada yang membuat rumah dengan kedudukan terbalik, rumah didalam tanah dan lain sebagainya. Ada juga yang menggunakan bahan-bahan bekas dan menyulapnya menjadi sebuah rumah yang unik dan selesa digunakan sebagai kediaman, seperti misalnya Design rumah Yang Terbuat Dari Bekas Bekas dalam posting sebelumnya, ada juga reka bentuk rumah yang memanfaatkan pesawat bekas seperti yang dimiliki oleh wara Oregon ini.

Lelaki ini bernama Bruce Campbell tinggal di Oregon, dia membeli sebuah pesawat bekas jenis Boeing 727, yang merupakan pesawat penumpang tua dan sudah tidak berfungsi lagi. Bruce menrubah Boeing 727 ini menjadi sebuah rumah yang unik dan cukup layak untuk dinuni. Pesawat ini mempunyai ukuran panjang 40 meter dan lebar 4 meter. Dalaman dalam rumah pesawat ini dibuat dengan menggunakan ruang yang ada, dengan beberapa bilik dan perabot rumah lain.

Bruce Campbell adalah seorang jurutera elektrik yang terbilang cukup kreatif, lihatlah gambar-gambar dibawah ini bagaimana dia mengimbangi pesawat bekas ini menjadi sebuah rumah yang cukup menakjubkan. Campbell memanfaatkan pemasangan elektrik yang ada di dalam pesawat ini untuk penerangan rumah pesawatnya, sementara itu pada bahagian luaran masih kelihatan sebagaimana Boeing 727 lengkap dengan roda dan, tangga dan sayapnya.












0 Komentar untuk "Wow.. Rumah Ini Terbuat Dari Pesawat Boeing 727"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info