>>>>>

Guru Berusia 22 Tahun Ini Menjadi Terkenal Kerana Cantik



Lagi-lagi seorang guru dari China menjadi sensasi kerana parasnya yang cantik. kerana cantiknya, rakan-rakan gurunya menyebutnya "Professor Beauty".

Bei Mei Xie (22 tahun) adalah seorang guru baru di Huli Middle School di Xiamen. Ia menjadi penjaga kelas murid sekolah  kelas 2 dan juga mengajar muzik untuk pelajar-pelajar kelas 1 di sekolah tersebut. Kerana dia juga pernah belajar tari di universiti, maka ia juga mengajar tarian tradisional dan moden kepada murid-muridnya.

Bei Mei Xie
Gaya unik Bei Mei Xie saat mengajar kelas tari

Setiap Mei Xie mengajar di kelas seni, para muridnya selalu bising dan tertawa. Tapi guru-guru lain tidak keberatan dengan kekecohan itu. Bahkan beberapa guru menyempatkan berhenti untuk melihat bagaimana Xie mengajar di kelas. Ia selalu boleh mengendalikan para muridnya tanpa perlu menengking dan memarahi mereka.

Gaya mengajarnya amat mementingkan komunikasi yang sengit dengan para murid. Ia pun selalu berusaha berhubung dengan para muridnya di banyak jejaring sosial. Kecantikannya ini tak dapat tidak membuatnya menjadi bahan pembicaraan di jejaring sosial Weibo tempat ia menerbitkan foto-foto menariknya.



Walau dilabel hanya memanfaatkan kecantikannya dalam mengajar, namun ia membuktikan bahawa ia amat kompeten. Tahap kehadiran para pelajar di kelasnya amat tinggi kerana ia mempunyai keupayaan komunikasi interpersonal yang boleh memotivasi muridnya untuk selalu disiplin namun gembira.

Salah satu fotonya yang bergaya kekanakkan. Ia senang menghantar foto-foto dari yang bergurau hingga serius seperti model profesional. Comel sekaligus cantik

Seandainya di malaysia banyak guru yang seperti ini, pasti akan banyak pelajar yang bersemangat belajar.

(Weibo, Stomp, Malaysia Chronicle)
0 Komentar untuk "Guru Berusia 22 Tahun Ini Menjadi Terkenal Kerana Cantik"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info