>>>>>

Rela Berhenti Kerja Demi Ingin Merawat Kekasih Yang Sedang Sakit




Seorang pemuda rela berhenti dari pekerjaannya di Shandong, China dan pergi ke Henan. Semuanya dilakukan demi merawat kekasihnya yang tengah menghidap kanser kritikal.

Pemuda bernama Yu Haining berusia 24 tahun itu telah menjalin kasih dengan Fan Huixiang, 25 tahun, selama lima tahun. Setelah mengetahui Huixiang didiagnosa mengidap kanser ganas pada Jun lalu, Haining mengundurkan diri dari syarikat tempat dia bekerja. Hal itu dilakukannya agar boleh selalu berada dekat dengan gadisnya itu.

Haining memang sudah bertekad untuk menikahi Huixiang segera. "Apapun yang terjadi, aku akan selalu bersamanya," kata Haining. "Atas nama cinta, aku harap ada keajaiban dan aku akan selalu menggenggam tangannya. Mahukah kamu memakai pakaian pengantin untukku, "Haining berkata kepada Huixiang. Gadis itu pun menangis dan berkata, "Setiap wanita pasti ingin berkahwin. Aku tidak tahu berapa lama aku boleh bertahan. Jika aku bersedia menikahimu dan kemudian meninggalkan, bagaimana nasibmu kelak? "Kata Huixiang lirih.

Banyak yang memuji kesetiaan dan cinta tulus pemuda tersebut. Salah satu komen berbunyi, "Kamu adalah contoh yang baik bagi pemuda Shandong. Kamu sudah membuktikan bagaimana cinta yang sebenarnya itu. "Sementara yang lain berkata," Aku harap Tuhan membawa keajaiban kepada cinta sejati kalian.

Terima kasih, kisah kalian membuatku percaya cinta. "

Please Share Cerita Mereka! Tunjuk Pada Dunia Mengenai Kekuatan dari Cinta!
0 Komentar untuk "Rela Berhenti Kerja Demi Ingin Merawat Kekasih Yang Sedang Sakit"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info