>>>>>

Lelaki Thailand Ini Berkahwin Dengan Teman Wanitanya Yang Telah Meninggal Dunia Akibat Kemalangan..


Kisah cinta tragis dari Thailand ini berlaku pada tahun 2012. Seorang lelaki mengambil keputusan untuk meneruskan perkahwinan dia dan teman wanitanya yang telah dirancang, walaupun teman wanitanya telah meninggal dunia dalam kemalangan kereta sehari sebelum majlis perkahwinan mereka. 
Sarinya Kamsook 29-tahun dan teman lelakinya berusia 28 tahun, Chadil Deffy, merancang untuk berkahwin tahun itu. Perkahwinan dianggap acara yang paling istimewa dalam hidup seorang wanita dan ianya tidak berbeza untuk Sarinya. Dia tidak bersabar menghitung hari untuk perkahwinan ini apabila dia akhirnya akan berkata 'I do', bersama-sama dengan teman lelaki yang dicintai dalam hidupnya, namun tidak menyebelahi pasangan muda itu. Sehari sebelum perkahwinan, Sarinya telah terlibat dalam kemalangan kereta dan dia meninggal dunia selepas mengalami kecederaan parah. Sepatutnya dia masih boleh diselamatkan dengan rawatan perubatan yang tepat pada masanya. Walau bagaimanapun, doktor memaksanya menunggu selama 6 jam disebabkan oleh ICU penuh sesak. Doktor sepatutnya mengarahkan dia dipindahkan ke hospital lain. Namun dia tidak sempat diselamatkan dan meninggal dunia akibat kecederaan beliau.

Deffy dan Sarinya telah bersama selama 10 tahun, sebelum akhirnya mereka mengambil keputusan untuk bersama. Sebenarnya mereka telah menangguhkan perkahwinan beberapa kali, kerana jadual yang sibuk dan juga kerana Deffy ingin menamatkan pelajarannya sebelum dia berkahwin. Walaubagaimanapun, Sarinya telah meninggal dunia sebelum mereka berkahwin dan Deffy tidak boleh membiarkan dia pergi tanpa memenuhi keinginan beliau. Jadi, Deffy mengambil keputusan untuk berkahwin dengan dia juga. Pada 4 Januari, Deffy telah berkahwin dengan mayat teman wanitanya. Acara ini berlangsung di Surin, sebuah bandar di utara Thailand. Pada majlis itu, beliau melahirkan ketaatan beliau dan kasih yang mendalam untuk Sarinya. Beberapa rakan-rakan dan saudara-mara menghadiri majlis perkahwinan, dan ia telah pun disiarkan di televisyen di Thailand. Kisahnya serta gambar dari perkahwinan telah menjadi sensasi pada masa itu di internet.


Imej-imej menunjukkan Deffy mencium dahi teman wanitanya itu dan meletakkan cincin perkahwinan di jarinya. Deffy berharap semoga jiwa 'isterinya' kini berada di dalam keamanan, setelah menerima hasrat terakhirnya.
0 Komentar untuk " Lelaki Thailand Ini Berkahwin Dengan Teman Wanitanya Yang Telah Meninggal Dunia Akibat Kemalangan.. "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info