>>>>>

Kisah Sedih Seorang Pengemis Wanita Yang Cantik Di China

Pengemis Cantik Asal ChinaPercayalah, tak ada seorang pun di dunia ini yang mengharapkan hidup menjadi seorang pengemis. Menjadi orang yang hidup dari belas kasihan orang lain memang terdengar begitu sedih. Namun bagaimana jika keadaan memaksa kamu perlu meminta-minta? Mungkin itulah yang dirasakan oleh Han Biyao.

han-biyao-pengemis-cantik-yang-punya-ki-67413a-770x385

Biyao adalah salah satu gadis di China yang mungkin merasakan sebuah kesengsaraan. Biyao kini sudah menjadi anak yatim kerana ayahnya yang dulu adalah jutawan sudah meninggal dunia. Ketika sang ayah sudah tiada, ibunya sakit-sakit sehingga tak boleh bekerja.

Seakan kurang malang, keluarga Biyao rupanya dibelenggu hutang. Demi tetap menjaga kehidupan keluarganya terlebih sang adik masih sekolah, Biyao rela melakukan apa-apa termasuk menjual keperawanannya. Kini Biyao boleh kamu dapati menjadi seorang peminta di sudut bandar Beijing, China, seperti yang dilaporkan oleh Rocket News 24.

Kehidupan Biyao memang bak sebuah kisah sinetron. Gadis berwajah cantik itu pun mengaku pernah bekerja menjadi seorang pelayan restoran demi menyambung hidup dan rawatan sang ibu. Kini Biyao memilih mengeluarkan kemampuannya menyanyi menjadi seorang peminta.



Ketika Biyao menjadi perbualan di Weibo (jejaring sosial Twitter versi China), banyak orang yang mengaku iba pada dirinya. Tak sedikit dari mereka yang ingin mendengar suara Biyao dan membantunya untuk menjadi seorang penyanyi. Walaupun begitu ada pula orang-orang yang menuding Biyao hanya mencari sensasi.
0 Komentar untuk "Kisah Sedih Seorang Pengemis Wanita Yang Cantik Di China"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info