>>>>>

Hebat..!!.Inilah Landasan Kapal Terbang Yang Melintasi Jalan Raya

 
Kalau lintasan kereta api yang bersilang dengan jalan raya itu adalah perkara yang biasa bagi kita dan kebanyakan orang, tapi kalau lintasan kapal terbang atau landasan kapal terbang bersilang dengan jalan raya ... ????

Seperti yang dikutip dari versesofuniverse.blogspot.com, Hal itu boleh dijumpai di Gibraltar Airport. Disana kalau ada kapal terbang akan landing atau mau take off, maka para penunggang kereta harus mengalah, kerana landasan pesawat bersilang dengan jalan raya ... TIDAK pernah ada kemalangan kapal terbang yang melanggar kereta dilaporkan selama ini di airport tersebut ....





Kendaraan lain harus menunggu ketika sebuah pesawat lewat


Gibraltar airport dilihat dari Rock of Gibraltar

Gibraltar Airport atau North Front Airport adalah airport awam yang melayani wilayah Inggeris di Gibraltar, sebuah semenanjung kecil dengan luas hanya 6.8 kilometer persegi. Kurangnya ruang rata di Gibraltar bermakna landasan di semenanjung itu terpaksa membelah jalan raya yang paling sibuk, Winston Churchill Avenue yang menuju ke sempadan Sepanyol. Sepasang halangan tipis menutup lalu lintas kenderaan setiap kali pesawat mendarat atau berlepas. Untungnya, lapangan terbang ini bukan lapangan terbang sibuk. Lapangan terbang ini hanya menangani kira-kira 30 penerbangan setiapp minggunya, semuanya terbang ke dan dari United Kingdom.







Kendaraan bebas melintas saat tidak tidak ada pesawat melintas
0 Komentar untuk "Hebat..!!.Inilah Landasan Kapal Terbang Yang Melintasi Jalan Raya"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info