>>>>>

Model Ireland Ini Sudah Melakukan Pembedahan Plastik Sejak Usia 22 Tahun


Bekas atlet senaman, Rachel Wallace (24), dari Kinsealy, Co Dublin, Ireland mengakui bahawa dirinya sangat mengambil berat dengan tubuh dan penampilannya, bahkan dia bermimpi untuk melakukan pembedahan plastik semenjak masih remaja.

Obsesi inilah yang menjadi alasan, mengapa saat berusia 22 tahun, Wallace memutuskan untuk melakukan suntikan botox dan filler pada bibirnya. Hal yang demikian sangat jarang terjadi kerana umumnya suntikan botox sering dilakukan oleh perempuan berusia 40 tahun ke atas, yang merasa kulit wajahnya sudah kendur atau dipenuhi oleh kerutan.

Belum cukup melakukan suntikan botox dan filler pada bibir, Wallace yang tak puas dengan tubuhnya sendiri, saat berusia 23 tahun melakukan pembedahan pembesaran payudara. Menurutnya, selepas melakukan pembedahan tersebut, dia menjadi lebih mudah dalam mendapatkan pekerjaan di agensi modeling.

Wallace berkata, semua perempuan yang ia kenal memilih untuk melakukan perubahan dengan bibirnya. Jadi, hal tersebut juga menjadi sebab mengapa dirinya melakukan filler pada bahagian bibir diusia sangat awal.

Rachel Wallace
Rachel Wallace, diusianya yang baru 24 seluruh tubuhnya sudah disentuh pisau bedah plastik

Wallace yang mengaku sering dibully saat duduk di bangku sekolah oleh teman sebayanya berkata, dia menjadi lebih dewasa dan menghargai dirinya sendiri setalah melakukan pembedahan plastik. Sebab, kerjayanya sebagai model memerlukan peningkatkan mempercayai diri.

Rachel Wallace
Rachel sesaat setelah pembedahan  plastik, wajahnya bengkak-bengkak
Walaupun di negaranya sendiri, Ireland, bercakap soal seksual, pembedahan plastik, dan tubuh terdedah adalah hal yang sangat pantang larang. Wallace mengaku mendapatkan banyak respon positif via email dan Twitter. Kebanyakan menyokongnya untuk berjaya di luar Ireland.
(Kompas, Independent)
0 Komentar untuk "Model Ireland Ini Sudah Melakukan Pembedahan Plastik Sejak Usia 22 Tahun"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info