>>>>>

Kisah Seorang Lelaki Dari Brazil Hampir Menemui Ajal Untuk Kelihatan Seperti Boneka..


Seorang lelaki dari Brazil, Rodrigo Alves mempunyai cerita ngeri mengenai perjuangannya untuk berubah menjadi boneka manusia. Beliau menjalani pembedahan 12 kali untuk mendapatkan wajah dan penampilan fizikal yang sempurna. Bukan sahaja pembedahan, beliau telah menjalani lapan rawatan kecantikan sehingga dia boleh mendapatkan wajah seperti anak patung beliau hari ini.

Kos yang terlalu mahal nampaknya tidak menjadi masalah kepada Rodrigo sehingga dia memperolehi bentuk rupa dan badan yang didiamkan. Dia hampir mati dalam pembedahan. Berikut adalah kronologi cerita kehidupan manusia anak patung di sini.



1. Dia membenci bentuk hidungnya

Semua bermula apabila Rodrigo mahu mengubah bentuk hidung beliau 10 tahun yang lalu. Beliau mengambil masa yang lama untuk mengambil keputusan mengubah bentuk hidungnya yang besar. Siapa sangka bahawa keinginan untuk mengubah bentuk hidungnya beralih kepada perkara-perkara lain.

Beliau juga membelanjakan berbilion-bilion dolar dalam 12 kali pembedahan liposuction untuk bibir, pemasangan implan dan juga implan enam pek di kaki beliau . Dalam satu temu bual, beliau mengakui bahawa beliau tidak akan berhenti mencantikkan dirinya untuk mendapatkan rupa yang sempurna.


2. Selalunya diejek untuk hidungnya

Dalam satu temu bual di talk show Pagi ini, dia mendedahkan bahawa satu lagi sebab yang menyokong untuk pembedahan plastik ini adalah kerana ejekan yang beliau sering terima. Beliau sendiri tidak suka dengan rupanya yang lamanya, terutama pada bahagian hidung dan muka. Kemudian dia segera melaksanakan rhinoplasty, tetapi nampaknya ia tidak mencukupi untuk beliau dan dia mahu lebih.


3. memusnahkan badan


Senarai panjang pembedahan yang telah dilakukan adalah seperti operasi botox suntikan, pembedahan hidung , liposuction pada bibir, dan implan pada dada dan bahu. Beliau juga melakukan beberapa pembedahan lain seperti implan di dalam perut untuk menjadikan enam pek , membesarkan lengan , laser liposuction untuk paha dan kaki dan pembentukan betis. 
Tidak cukup dengan pembedahan, beliau telah melakukan penyelenggaraan rutin seperti tablet kolagen, dan penanam pil rambut. Semuanya dilakukan untuk mendapatkan rupa anak patung Ken. Beliau berpendapat rupa Ken sebagai tokoh yang ideal.

4. Pembedahan Untuk Mendapat Rupanya Yang Didiamkan Dengan Segera

Rodrigo sebelum ini telah cuba untuk amalan rutin di gimnasium, tetapi ia tidak menghasilkan bentuk yang dikehendaki. Membayar pelatih peribadi tidak memberikan penyelesaian untuknya. Akhirnya dia memilih untuk mengambil jalan segera .
Menariknya, dia tidak mahu orang lain mencontohi apa yang dia lakukan . "Ia bukan bahawa saya bangga dengan itu dan saya tidak mahu orang lain untuk berbuat demikian juga, " katanya.


5. Hampir Mati


Januari tahun lepas, Rodrigo mendapat komplikasi berbahaya kerana pembedahan plastik. Ia berlaku apabila dia telah menjalani pembesaran prosedur bisep dan triceps otot di bahu dengan menggunakan silikon.

Bahan kimia yang digunakan dalam operasi bocor ke dalam sistem sehingga dia mengalami bengkak di lengan. Tangannya telah bengkak teruk dan sehingga menyebabkan dia tidak boleh mandi dengan sendiri.
Kebocoran ini meletakkan dia dalam keadaan yang hampir menemui ajal. Beliau dengan segera dibawa ke hospital untuk cecair kimia beraspirasi .


6. Hampir Dipotong

Oleh kerana bengkak , doktor telah menasihatkan lengan Rodrigo untuk dipotong. Ini kerana jika kebocoran itu sampai hatinya , dia boleh mati.
Mujurlah selepas rawatan selama 3 minggu di hospital, dia boleh kembali ke keadaan asalnya. Sokongan penuh dari keluarga dan rakan-rakan untuk menjadikan dirinya berjaya mengatasi bencana.

7. Tidak perlu operasi secara langsung sembuh
Dengan kos dan juga pengalaman hampir menghadapi kematian seperti itu, ia tidak melepaskan Rodrigo untuk menjalani pembedahan plastik untuk mencantikkan dirinya sendiri. Beliau akan melakukan rhinoplasty keempat dalam masa terdekat. Dia seperti lupa bahawa tidak lama dahulu dia hampir mati kerana operasi yang sama.

Mengenai perkara ini, beliau mempunyai pendapat yang berasingan. "Saya telah melepaskan, saya hanya boleh menangis dan berdoa. Adakah pengajaran begitu berharga bagi saya. Tetapi masih saya mahu lebih, " katanya.


8. Bagaimana dia sekarang ?


Oleh kerana kekerapan operasi , badan Rodrigo kini mengalami dysmorphia, psikosis takut dikaitkan dengan bentuk fizikal itu sendiri. Ini adalah satu penyakit yang jarang berlaku . "Saya ingin sembuh dan tidak cuba untuk mengubah diri saya sentiasa, " katanya.
Walau bagaimanapun, untuk mengubah dirinya menjadi kembali seperti biasa tidak mudah. Dia sudah biasa dengan operasi tersebut. Dalam wawancara yang sama dia juga mendedahkan bahawa beliau mungkin akan melakukan pembedahan plastik lebih kerap jika dia semakin tua dan mula tumbuh kedutan di wajahnya.



Sumber: papankekunci77.blogspot.com
0 Komentar untuk "Kisah Seorang Lelaki Dari Brazil Hampir Menemui Ajal Untuk Kelihatan Seperti Boneka.. "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info