>>>>>

Pengemis hidup mewah dengan pendapatan RM45,000 sebulan.

Gambar hiasan

Beijing: Cerita mengenai peminta sedekah memiliki kereta mahal dan tinggal di hotel mewah tidak terhad di satu tempat saja.

Laporan terbaru disiarkan akhbar Nanyang Business Daily mendedahkan beberapa pengemis profesional menjalani kehidupan mewah, berbelanja di pusat beli-belah ternama dan memperoleh pendapatan sehingga RM45,000 sebulan.

Seorang jurugambar akhbar itu yang mengekori tiga pengemis ‘senior’ di Zhengzhou baru-baru ini, mendedahkan penemuan mengejutkan mengenai gaya hidup mereka.

Laporan akhbar itu berserta dengan gambar berjudul ‘Sehari dalam kehidupan pengemis profesional’ menjadi viral di media sosial negara itu, mencetuskan perbahasan mengenai bantuan kepada pengemis jalanan berbanding membuat sumbangan kepada badan kebajikan disahkan.

Laporan itu menunjukkan bagaimana sebuah ‘keluarga pengemis’ memulakan kehidupan seharian mereka dengan memakan burger di restoran segera untuk sarapan, daging dan bir untuk makan tengah hari, tembikai dan aiskrim ketika minum petang dan makan malam di restoran hotel lima bintang.

Ia juga menunjukkan mereka berbelanja di kedai barang mewah seperti Cartier.

Ketika mengemis siang hari, dua daripada mereka berpura-pura sakit dan terbaring di jalan raya sementara seorang lagi merayu wang daripada orang ramai.

Menurut laporan itu, berdasarkan pengamatan wartawannya, pengemis itu memperoleh antara RM1,000 dan RM1,500 sehari, menjadikannya RM45,000 sebulan. ─ myMetro online
0 Komentar untuk "Pengemis hidup mewah dengan pendapatan RM45,000 sebulan."

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info