>>>>>

Wanita Direjam Sampai Mati Kerana Berzina Di Syria

rejam sampai mati
gambar hiasan


BEIRUT – Seorang wanita dihukum rejam sampai mati oleh kumpulan militan Negara Islam (IS) di sebuah taman perbandaran di Raqqa, Syria pada 18 Julai lalu.

Sebelum itu, wanita berkenaan, Faddah Ahmad dibawa ke taman berkenaan oleh para pejuang militan IS dalam keadaan kepala ditutup dengan kain hitam dan kemudian diletakkan di dalam satu lubang kecil.

Selepas dibacakan kesalahannya yang didakwa telah melakukan zina, dia kemudian direjam dengan batu sehingga mati.

Menurut seorang saksi, tiada seorang pun daripada orang ramai yang berani tampil ke hadapan untuk membaling batu ke arahnya.

“Pejuang-pejuang militan yang kebanyakannya warga asing telah melakukannya sendiri apabila melontar Faddah dengan batu sehingga mayatnya diheret keluar.

“Semasa dia dibaling batu, dia langsung tidak menjerit atau bergerak,” kata seorang aktivis pembangkang yang mengaku menyaksikan rejaman yang dilakukan berdekatan stadium bola sepak dan taman Bajaa di bandar Raqqa yang dikuasai oleh kumpulan IS.

Hukuman itu adalah yang kedua dalam tempoh 24 jam. Sehari sebelum itu, seorang wanita, Shamseh Abdullah, 26, mati direjam selepas hukuman yang sama dilakukan, lapor AP.
0 Komentar untuk "Wanita Direjam Sampai Mati Kerana Berzina Di Syria"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info