>>>>>

Lembaga Apakah Di Atas Siling Rumah?

masa: awal pagi
tempat: kawasan perumahan..
spesis: tak kenal pun.
cam hari2 biasa aku masuk tugas ronda jam 1pg sampai 7pg.. keluar je dr balai aku dgn partner g sign buku lawatan dulu kat bank dgn 7E.. dh selesai sign kami pun cari kedai mamak sbb nk minum.. waktu jam 0215 kami sampai kedai.. elok je dh abei minum kami terima panggilan dr balai minta kami menghala ke satu alamat sbb ada kes pecah umah..
sebaik sampai d lokasi dh ada sorg laki melayu dok tgu kami d luar umah.. dr maklumat laki ni dia beritahu ada dengar 1 pegerakan kat ats siling umah dia.. kebetulan pulak umah sebelah lg kosong dan grill dgn pintu dia dh cam terbuka..
1st kami cehck dulu umah kosong tu.. incaj aku terus g lorong belakang. aku dgn partner sorg lagi masuk ke umah tu.. nasib baik pg tu kami tugas 3 org.. klu 2 org mau masak juga klu kena kes yg cam ni.. member aku masuk ikut pintu dpn dan aku ikut pintu belakang.. dg abeh kamu check tingkat bwh kami pun check tingkat ats plak.. keputusan negatif.. tp unsur2 pecah masuk tu ada..
pastu kami masuk plak ke rumah pengadu.. dia tunjukan salah 1 siling yg pecah cam kesan pijak.. jd kali n aku panjat naik ke ats siling diikuti oleh pengadu sbb dia nk tengok sendiri keadaan ats siling umah dia.. dh smpi kat ats tu punya la gelap.. tp yg x bleh blah tapak kaki sakit bila pijak beam yg x rata dan tajam.. suluh punya suluh hasilnya negatif juga.. memang x de subjek..
so aku pun nk turun bila dh puas menyuluh kat ats tu dan pengadu pun puas ati.. waktu aku berjln nk ke lubang siling tu tetiba aku cam tersuluh 1 objek.. aku berhenti dan suluh blk.. kali ni memang dpt 1 subjek yg duduk dlm keaadan cangkung.. waktu tu muka dia tak nampak sangat.. aku pun terus jerit kat partner aku suruh dia standby.. yg si pengadu ni x kata apa bila tengok subjek tu.. waktu tu aku sikit pun x rasa takut atau meremang dan x perasan langsung pakaian dia warna putih.. dlm ati kira nk tangkap je.. 
aku pun pergi ke arah subjek sambil bertanya.. "kamu wat pe kat sini?" tapi dia x jwb apa dan x de pegerakan.. bila dekat aku suluh muka dia dengan tiba2 setan tu bangun dan terus terbang tembus atas umah tu.. dlm keadaan panik aku pun pusing belakang utk selamatkn diri baru aku sedar yg si pengadu td dh ilang.. rupa2nya dia dh turun dulu.. segala bulu yg ada kat tubuh aku terus terpacak meremang.. waktu tu tuhan je yg tahu perasaan aku.. aku terus lari.. dsebabkn panik aku terpijak siling.. BUK!! aku terus jatuh ke bwh nasib baik ats katil..
suasana dlm bilik tu tiba2 jd sunyi.. lbh kurang 30 saat kot.. baru partner aku bersuara dan cuba memimpin aku utk berdiri.. siling umah tu blubang besar.. yg partner aku n pun hampeh.. yg dia risaukn siling umah tu drpd aku.. nasib baik pengadu tu x kisah.. "takpe En sbb sy pun tahu yg tadi tu bukan org".. hampeh btl.. rupanya dia dh tahu dan tinggal aku sorg kat ats.. nasib baik aku x sempat nk gari setan tu.. 
abeh keje aku blk umah.. hmm seminggu aku off sbb demam.. adoi..
sekian sj lain masa aku citer lagi.. seram ke?
Diceritakan oleh Achu
0 Komentar untuk "Lembaga Apakah Di Atas Siling Rumah?"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info