>>>>>

Di Ukraine, Pegawai Imigresen Harus Cantik

Ukraine ingin meninggalkan kesan sebagai negara yang suram dan tertutup sebagai bekas negara komunis pecahan Kesatuan Soviet dan Eropah Timur.

Walau sedang dilanda krisis politik, terus berkembang dan memperbaiki kekurangan yang ada. Kementerian Pelancongan Ukraine amat berambisi menggenjot kunjungan pelancong asing ke negaranya sejak mereka menjadi Tuan Rumah Kejohanan Bola Sepak Euro 2012.
Wanita Petugas Imigrasi Ukraina
                              Para pegawai belajar tata rias dan mendapat latihan keperibadian


Negara ini banyak mempunyai objek pelancongan yang unik dan banyak mempunyai bangunan bersejarah. Untuk menggenjot sektor pelancongan, Kementerian Pelancongan Ukraine mengadakan latihan khusus bagi para pegawai imigresen di Lapangan Terbang. Para pegawai imigresen ini diajar cara merias diri dan diberi latihan keperibadian agar mereka senantiasa melayani para pelancong dengan senyum dan keramahan.
Sebagian petugas sedang bersenda gurau di sela-sela pelatihan

Wanita Cantik Petugas Imigrasi Ukraina
                                       Salah satu pegawai imigresen Ukraine yang sedang bertugas


Penampilan para pegawai tersebut pada kesan pertama amatlah penting, sebab mereka mewakili imej negara mereka. Sebuah idea yang patut dicontohi oleh Indonesia, kerana banyak petugas di Lapangan Terbang-lapangan terbang seluruh Indonesia yang kerap berlaku sombong dan cenderung merumitkan.(reuters)
0 Komentar untuk "Di Ukraine, Pegawai Imigresen Harus Cantik"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info