>>>>>

Berkahwin Di McDonald's Kini Jadi Tren Di Hong Kong!

Jika biasanya pasangan yang akan berkahwin memilih lokasi di sebuah dewan bangunan atau rumah ibadah, maka lain lagi dengan trend lokasi perkahwinan di Hong Kong, yang kebanyakan memilih berkahwin di sebuah restoran makanan segera!

Yap, McDonald 's yang kita ketahui merupakan sebuah restoran ayam segera ternama dunia kini selain sebagai tempat makan, juga dijadikan sebagai sebuah lokasi perkahwinan dan ini hanya terjadi di Hong Kong.

Berdasarkan CNBC, McDonald 's di Hong Kong telah melancarkan program pesta perkahwinan beberapa tahun lalu sebagai respon dari permintaan pelanggan. Selain perkahwinan, resto ini juga dijadikan venue pesta pertunangan dan perayaan ulang tahun perkahwinan.

"Kami memula program ini kerana banyak pelanggan yang mengatakan pada kami bahawa McDonald 's adalah tempat di mana pertama kali mereka bertarikh. McDonald 's adalah tempat di mana cerita cinta tumbuh, "tutur seorang juru bicara kepada CNBC.

Ia melanjutkan, "Itulah alasan mengapa mereka ingin menggelar pesta dan ulang tahun perkahwinan mereka di McDonald 's, iaitu untuk memulakan awal yang manis dan cerita romantis mereka." Pakej perkahwinan ini mengandungi rental tempat selama 2 jam, 50 souvenir watak McDonald' s, dua belon dan cincin perkahwinan, MC, hiasan, dan lain-lain.

Pakej termahal adalah $ 1,290 atau kira-kira Rm4 ribu, sementara yang paling murah berharga $ 373 atau Rm1 ribu. CNBC juga melaporkan bahawa perkahwinan ini ternyata baru boleh dilakukan di McD yang terletak di Hong Kong saja....
0 Komentar untuk "Berkahwin Di McDonald's Kini Jadi Tren Di Hong Kong! "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info