>>>>>

Kerana Terlalu Kaya, Gadis Cantik Ini Membakar Wangnya

Setiap orang pasti mempunyai keinginan untuk menjadi kaya, punya banyak wang sehingga boleh membeli barang mewah dan bersenang-senang.

Gao yue er
Gao Yue er, gadis cantik asal China yang menuai kontroversi


Gao Yue er (tengah) memamerkan wangnya

Gao yue er  Gao Yue er
Gao Yue er sedang mandi uang dan membakar wangnya

Namun, tidak seperti remaja umumnya yang mengupload gambar-gambar nakal bersama teman-temannya, ia malah lebih suka memamerkan barang-barang mewah dan setumpuk wang miliknya yang jumlahnya teramat banyak.

Gao Yue er
                                           Kemewahan yang dipamerkan oleh Gao Yue er ke internet


Walaupun di China sedang marak para remaja kaya mengupload foto mempamerkan hartanya di internet, namun foto-foto yang diupload Gao Yue er ini dianggap keterlaluan dan menuai kecaman luas. Selain mempamerkan supercar, beg, kasut, pakaian yang harganya mahal, ia juga mempamerkan dirinya sedang bermandi wang. Bahkan seolah wang yang jumlahnya banyak itu hanya bererti sedikit baginya, ia membakar wang-wang tersebut dengan menggunakan pemetik api.
Gao yue er
Gao Yue er bergambar dengan latar belakang kasut keluaran pereka ternama


Karuan saja, foto-foto gadis ini mendapat kecaman di China. Di China kini memang banyak bermunculan orang kaya baru sebagai kesan pertumbuhan ekonomi yang teramat pesat sehingga fenomena mempamerkan harta amat lumrah di kalangan remaja China. Tetapi sekali lagi, apa yang dilakukan oleh Gao Yue Er ini amat keterlaluan. Sila menggunakan wang dan hartanya untuk bersenang-senang, tetapi tidak perlu mempamerkan hartanya secara berlebihan apalagi sampai membakar wang yang jumlahnya sedikit.(Asian One, China Smack, Weibo)
0 Komentar untuk "Kerana Terlalu Kaya, Gadis Cantik Ini Membakar Wangnya"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info