>>>>>

Kisah Mengharukan! Aku Berkahwin Demi Ayahku Yang Akan Mati

Ketika anda berkahwin tentunya sangat ingin ditemani oleh kedua orang tua anda bukan? Ketika upacara perkahwinan anda disaksikan oleh ayah dan ibu rasanya kebahagiaan lebih lengkap. Begitu juga dengan orang tua, pastinya menjadi kebahagiaan tersendiri jika boleh mendampingi anaknya dalam upacara perkahwinan.

Namun jika Tuhan berkehendak lain, apa yang perlu dilakukan? Seperti halnya dengan Kisah Jim Zetz ini, Mengetahui dirinya menghidap kanser prankeas, ayah ini ingin berjalan di ruang sayap bersama anak perempuannya yang masih berusia 11 tahun. Mereka melakukan upacara selayaknya perkahwinan kerana Jim Zetz tidak akan mungkin membawa anak perempuannya di ruang sayap kerana mungkin sebentar lagi dia harus pergi untuk selamanya.


Dipetik dari dailymail.co.uk, Jim Zetz berusia 62 tahun dan mempunyai anak perempuan yang kini usianya masih 11 tahun. Keluarga yang berasal dari California ini kini sedang diliputi perasaan haru. Jim sedang mengidap kanser pankreas tahap 4. Jim sebenarnya ingin sekali memegang tangan anak perempuannya ketika berjalan di ruang sayap jika kelak anak perempuannya berkahwin. Cerita ini pun didengar oleh seorang jurugambar bernama Lindsey Villatoro yang sangat tersentuh dengan kisah Jim, kemudian dirinya mempunyai inisiatif untuk mengumpul dana dan hal-hal lain yang berkaitan dengan perkahwinan.



Akhirnya dalam masa 72 jam Lindsey boleh menyiapkan kek pengantin, pakaian, makanan untuk menjamu jemputan, bunga, dan bahkan makeup. Awalnya Lindsey mendengar cerita mengharukan tersebut ketika melakukan foto dengan keluarga Jim sebagai kenangan terakhir bersama dengan Jim. Josie tidak boleh menerima kenyataan apabila mengetahui mungkin ayahnya nanti tidak boleh mendampingi ketika Josie berkahwin. Lindsey akhirnya memberikan idea untuk membuat upacara perkahwinan mini. 


Tidak dapat dielakkan lagi, upacara perkahwinan yang dilakukan di laman belakang rumah ini mengundang ribuan air mata jatuh menitis ketika Josie menangis dipelukan ayahnya selepas Jim memberikan cincin yang sangat indah kepada Josie bertepatan dengan ulang tahunnya yang ke-11. Bagi Jim, kenangan ini akan sangat bermakna bagi Josie kelak dan tentu bagi ketenangan dirinya sendiri yang mungkin akan segera meninggalkan putri kesayangannya. Semoga Tuhan memberikan keajaiban ya Ladies agar Jim diberikan usia lebih panjang demi Josie

 View Video



0 Komentar untuk "Kisah Mengharukan! Aku Berkahwin Demi Ayahku Yang Akan Mati"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info