>>>>>

Gilanya Festival Perayaan Ganja Di Amerika

Para pengundi dalam pungutan suara 2012 bersetuju bahawa individu dibenarkan memiliki dan menggunakan ganja jika berusia 21 tahun dan atau lebih untuk fly, meski penggunaan ganja di muka umum masih dilarang.

Pada Januari lalu, undang-undang pertama di dunia yang mempunyai permit menjual ganja dibuka di Colorado, dan kedai-kedai di Washington mengikuti jejaknya tahun ini. Kedua negara bahagian termasuk diantara 20 negara bahagian yang telah menghapuskan hukuman jenayah bagi penggunaan ganja untuk kepentingan perubatan.


Kerajaan persekutuan masih mengklasifikasikan ganja sebagai dadah haram , namun pemerintahan Obama telah memberi kelonggaran baru bagi eksperimen untuk menghalalkan ganja .

Di Taman Pusat Bandar Denver di berhampiran bangunan Parlimen negara bahagian , para penggembira hari Minggu lalu berkumpul mendengar muzik dan menyimak para penceramah selama acara akhir minggu yang diberi judul oleh panitia sebagai Mesyuarat Umum Terbesar Dunia .

Tarikh 4 April atau 4 / 20 , secara luas diakui sebagai kod di dalam cabang kebudayaan ganja untuk segala hal yang berkaitan ganja . Paling sedikit lapan orang harus dibawa ke pusat detoksifikasi untuk dirawat selama acara dua hari tersebut , kata polis tempatan .

Secara berasingan , Cannabis Cup , sebuah pameran perdagangan yang ditaja oleh majalah High Times , menarik orang ramai yang membuat tiket habis dijual pada hujung minggu lalu di bangunan pertemuan Denver .

Acara dua hari memaparkan pelbagai contoh ganja dan workshop , seperti bagaimana cara membuka kedai ganja , tips - tips menanam , serta bagaimana bercakap dengan anak - anak tentang isu ganja .


Di Seattle, beberapa ratus orang yang membayar sekitar R100 per kepala, berkumpul di dalam gue bekas kilang bir di mana Rainier Beer dibuat selama beberapa dekad, untuk menghadiri perkumpulan 4/20 yang dianjurkan oleh para sponsor.

Muzik reggae dimainkan melalui pembesar suara dan udara di dalam pekat dengan bau manis ganja. Tak ada polis yang berjaga kerana penganjur sengaja menggelar acara di tempat persendirian yang disewa dari pemilik kilang bir di kawasan industri pinggir bandar.

Acara kumpul itu memaparkan sebuah bengkel tentang bagaimana melinting seluruh ganja, batas legal bagi pemilikan peribadi ganja di negara bahagian itu. Selain para penjaja menjual paip-paip dan kelengkapan lain, dan sebuah ujian buta di mana para peserta cuba membezakan jenis-jenis ganja yang berbeza dengan mencubainya
0 Komentar untuk "Gilanya Festival Perayaan Ganja Di Amerika"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info