>>>>>

Wanita Ini Masih Sempat Menjadi Wartawan Berita Semasa Hari Pernikahannya


Memang profesionalisme pada diri setiap orang itu berbeza . Salah satunya adalah pengalaman unik yang sedikit lucu dari reporter berita yang satu ini .

Chen Ying , adalah seorang reporter berita yang hari itu sebenarnya tengah merayakan hari perkahwinannya . Namun siapa sangka , sebuah gempa mendadak menggegarkan China dan membuat panik terjadi saat acara berlangsung .


Namun wanita yang satu ini sepertinya mempunyai naluri carian berita yang luar biasa . Bukannya menyelamatkan diri , ia justru meminta kameramennya untuk segera stand by saat gempa berlangsung . Bahkan ia masih menggunakan pakaian perkahwinannya .


Dalam keadaan gempa yang mulai reda , Chen Ying tak berhenti menyampaikan laporannya . Ia masih sempat menemubual seorang wanita yang juga ikut merasakan gempa tersebut . Pemandangan ini benar - benar menarik untuk disaksikan di televisyen kerana reporter yang bertugas , sebenarnya sedang bertugas sambil melangsungkan perkahwinan .


Tentu saja pemberitaan ini menjadi salah satu live report yang menarik perhatian . Sejak saat itu , video tayangan berita Chen Ying yang masih menggunakan gaun pengantin itu merebak di dunia maya . Ia bahkan dialu-alukan di pelbagai berita kerana tindakan kesetiaan kerja dan patriotiknya saat gempa terjadi .


Di samping lucunya hal yang dialami Chen Ying , namun ia tidak semata - mata melakukan tindakan yang tidak masuk akal . Ia mampu membuktikan prestasinya sebagai reporter yang siap tanggap bila-bila masa untuk menyampaikan maklumat pada masyarakat . Banyak warga China yang tergerak hatinya atas aksi Chen Ying dan mereka memberikan gelaran ' The Most Beautiful Bride ' atau pengantin tercantik pada wanita tersebut .
0 Komentar untuk "Wanita Ini Masih Sempat Menjadi Wartawan Berita Semasa Hari Pernikahannya"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info