>>>>>

Inilah Fenomena Kerasukan Paling Mengerikan Di Dunia


Kisah kerasukan memang sudah menjadi fenomena mistik. Di negara kita, kejadian kerasukan cukup sering terjadi di masyarakat.

Anna Euckland

Pada tahun 1912, Anna Euckland yang tinggal di Earling, Iowa mengalami kerasukan saat usianya masih 14 tahun. Khabarnya, ia disumpah oleh ayah dan ibu saudaranya sendiri. Pada tahun 1928, Anna minta bantuan kepada gereja agar dirinya tidak mengalami kerasukan lagi. Namun, saat beradik ingin memegang dan mendoakannya, tiba-tiba tubuh Anna terlentang dan terangkat udara. Setelah beberapa kali mengalami kerasukan dan cuba diubati, akhirnya Anna boleh terbebas dari syaitan yang menggangunya.

Roland Doe
Kejadian ini berlaku tahun 1940-an. Seorang remaja perempuan bernama Roland Doe yang tinggal di Cottage City, Maryland dicabar oleh ibu saudaranya bermain papan Ouija. Saat ibu saudaranya meninggal, ia berusaha mengadakan hubungan untuk memanggil ibu saudaranya kembali. Pada saat itulah, Roland bermula mengalami kerasukan. Ketika Roland mengalaminya, semua artifak keagamaan di sisinya berterbangan dan dilempar ke tembok sampai ada bekas cakaran muncul di tubuhnya. Kemudian, keluarganya menghubungi pastor. Ketika didoakan tak jarang pastor juga terluka. Untungnya setelah beberapa saat, Roland tidak mengalami kerasukan lagi.

Anneliese Michel
Kes ini berlaku di Jerman pada tahun 1973. Seorang gadis 16 tahun bernama Anneliese mengalami problem gangguan mental. Ia mendengar suara-suara aneh, ia minum air kencingnya sendiri dan bersikap tak sopan pada artifak keagamaan. Khabarnya, Annaliese mengalami 70 kali kerasukan yang masing-masing berlangsung selama 4 jam. Selama 10 bulan lamanya, pastor harus bolak-balik ke rumahnya untuk melakukan pengusiran syaitan. Kedua orang tuanya pun menghentikan perawatannya hingga Anneliese meninggal kerana sakit. Kisah kerasukan ini menjadi inspirasi untuk filem The Exorcism of Emily Rose.
0 Komentar untuk "Inilah Fenomena Kerasukan Paling Mengerikan Di Dunia"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info