>>>>>

United Menang 2-1 Keatas Swansea City..Hadiah Istimewa Ferdinand Untuk Fergie Di "Theatre of Dreams"


MANCHESTER, - Sebuah penghormatan besar diperolehi Sir Alex Ferguson di Old Trafford, Minggu (12/5/2013). Untuk terakhir kalinya, Ferguson melatih Manchester United di depan puluhan ribu penonton. Perlawanan terakhir bagi Ferguson itu dimenangi MU 2-1 Swansea City.

Sebelum perlawanan bermula, seluruh orang yang berada di stadium memberikan penghormatan khusus kepada pengurus Sir Alex Ferguson. Perlawanan ini menjadi perlawanan terakhir Ferguson melatih MU di Old Trafford, tempat yang akrab dengannya selama 26 tahun terakhir.

Bendera berwarna merah dengan tulisan "Champions 20 | 13" berkibar. Poster-poster kesedihan kehilangan seorang tokoh pengurus 71 tahun itu dan juga rasa terima kasih atas prestasi yang telah diberikan, menghiasi arena "Theatre of Dreams".


Lima minit perlawanan berjalan, MU langsung mengancam. Umpan Robin van Persie diterima Javier "Chicharito" Hernandez yang kemudian melepaskan tendangan kaki kiri dari jarak dekat. Namun, tendangan Chicharito hanya menggegarkan palang gawang.

Sepanjang babak pertama, MU mendominasi perlawanan. Namun, beberapa peluang yang dicipta selalu gagal berkesudahan gol.


Pada akhirnya, Chicharito memecah kebuntuan tuan rumah. Dengan lincah, Chicharito menyelinap masuk ke depan gawang Swansea dan melepaskan tendangan mendatar yang menggetarkan jaring lawan. MU menutup babak pertama dengan keunggulan 1-0.

Memasuki babak kedua, Swansea giliran memegang penuh kawalan serangan. Malahan, pada minit ke-49, The Swans mampu menyamakan kedudukan melalui penyerang utamanya, Michu. Umpan silang dari sebelah kanan disambar Michu lewat tendangan yang menembus pertahanan David de Gea.

Pada minit ke-66, awam Old Trafford terakhir kali melihat penampilan Paul Scholes di sana. Scholes dikeluarkan untuk digantikan Anderson. Itu menjadi perjalanan akhir Scholes bersama MU. Scholes telah mengutarakan janji bersara selamanya dari rumput hijau akhir musim ini.

Tiga minit jelang pertandingan berakhir, Rio Ferdinand memberikan kemenangan terakhir kepada Ferguson di Old Trafford. Bola penjuru Van Persie diteruskan Ferdinand dengan tendangan voli yang mengoyakkan keras jaring Swansea City. MU pun membalut kemenangan 2-1 atas Swansea pada perlawanan terakhir di old traford Ferguson.
0 Komentar untuk "United Menang 2-1 Keatas Swansea City..Hadiah Istimewa Ferdinand Untuk Fergie Di "Theatre of Dreams" "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info