>>>>>

City Kalah Dengan Spurs..United Semakin Hampir Menjuarai EPL Buat Kali Ke 20



LONDON, - Sempat mendahului Tottenham Hotspur pada babak pertama di Stadium White Hart Lane, London, Minggu (21/4/2013), Manchester City harus puas pulang dengan tangan hampa. The Citizens gagal meredam kebangkitan Tottenham dan akhirnya menyerah 1-3.

Kekalahan ini membuat peluang City mempertahankan gelaran Premier League semakin sukar. City kini tertinggal 13 mata dari Manchester United. Dengan sisa lima perlawanan untuk kedua-dua pasukan, jika MU menang atas Aston Villa pada Isnin (22/4/2013), maka MU dipastikan menjadi Juara Premier League.

Kedua-dua pasukan tampil dengan majoriti pemain terbaik. Tottenham kembali boleh menggunakan perkhidmatan Gareth Bale yang sudah pulih daripada kecederaan. Sementara City bermain Edin Dzeko sebagai tombak murni dengan bantuan Carlos Tevez.

Akan tetapi, penyokong White Hart Lane langsung tertunduk lesu ketika pertandingan berjalan lima minit. Adalah Nasri yang menjaringkan gol untuk menutup mulut tuan rumah dengan cepat.


Muncul buruk pada babak pertama, Tottenham bangkit selepas turun minum.
Awal mula kebangkitan Tottenham terletak pada strategi pergantian pemain yang dilakukan Villas-Boas. Melihat Scott Parker dan Gylfi Sigurdsson tampil melempem, Villas-Boas bermain Tom Huddlestone dan Lewis Holtby.

Kehadiran dua pemain tengah muda ini memberikan suntikan kekuatan baru bagi The Lilywhites. Hasilnya mula terbukti pada minit ke-75 saat Tottenham berjaya menyamakan kedudukan melalui Clint Dempsey.

Berawal dari kerja sama Kyle Walker dan Gareth Bale, nama terakhir menghantar umpan silang kaki kiri yang disambut Dempsey dengan tenang. Hart tak mampu berbuat apa-apa melihat gawangnya dibolosi.

Lima minit berselang, penyokong White Hart Lane kembali bergemuruh. Pemain pengganti yang baru masuk pada minit ke-71 menggantikan Emmanuel Adebayor, Jermain Defoe, menggetarkan jaringan City untuk kedua kalinya. Sepakan keras Defoe menghunjam deras sudut kiri gawang Hart.

Malapetaka City belum berakhir. Pada minit ke-82, giliran Bale yang menjadi luka bagi kelab arahan Roberto Mancini. Umpan penemuan cantik Huddlestone, membuat Bale bebas berada di depan gawang City. Tanpa kesulitan pemain asal Wales itu menipu Hart untuk membuat Tottenham menjauh 3-1. Skor tersebut berakhir hingga perlawanan tamat
0 Komentar untuk "City Kalah Dengan Spurs..United Semakin Hampir Menjuarai EPL Buat Kali Ke 20"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info