>>>>>

Manchester City Robohkan Benteng Stoke City 3-0






MANCHESTER, - Manchester City berjaya meraih mata penuh apabila menewaskan Stoke City, 3-0, dalam lanjutan Premier League di Stadium Etihad, Manchester, Selasa (1/1/2013).

City membuka peluang ketika perlawanan baru berlangsung sembilan minit. Menerima umpandari Gareth Barry, Sergio Aguero mengawal bola menggunakan dada dan dilanjutkan sepakan voli ke gawang Asmir Begovic. Sayang, bola masih melambung tinggi daripada sasaran.

Setengah jam perlawanan berjalan, Edin Dzeko memberi amaran kepada barisan belakang The Potters. Sebuah serangan balik kilat Aguero dilanjutkan umpan kepada Dzeko di sisi kanan serangan. Tanpa berusaha menggocek bek lawan, Dzeko melepaskan tendangan dari sudut sempit yang melencong jauh dari gawang Stoke.


Pada minit ke-33, lagi-lagi Aguero memperoleh kesempatan emas membungkam Stoke. Umpan manis Barry dari sisi kiri, diteruskan tandukan jarak dekat Aguero. Kembali, Begovic jadi pahlawan dengan menyelamatkan bola menggunakan kakinya.

Kebuntuan City akhirnya diselesaikan pada minit ke-43. Dari usaha Milner yang masih boleh dihentikan Begovic, Pablo Zabaleta merangsek naik ke pertahanan Stoke untuk menakluk gawang sang lawan. Skor 1-0 bertahan hingga babak pertama berakhir.

Pada babak kedua tepatnya minit ke-56, City menggandakan skor melalui Dzeko. Pemain asal Bosnia-Herzegovina itu berjaya memanfaatkan bola muntah hasil tembakan mendatar Aguero.

Aguero pun akhirnya turut menyumbangkan gol. Pada minit ke-74, Aguero berjaya menyelesaikan tugas sebagai pertanda penalti untuk membuat City unggul 3-0. Penalti diberikan setelah Silva dijatuhkan Steven Nzonzi di dalam kotak penalti. Hingga bubaran skor 3-0 tetap bertahan untuk kemenangan City.

Raihan tiga mata ini tetap tak mengubah kedudukan City di papan liga sementara Premier League. City kini mengemas 45 mata di tempat kedua, tertinggal tujuh mata daripada Manchester United yang menang kontra Wigan di perlawanan yang lain.

0 Komentar untuk "Manchester City Robohkan Benteng Stoke City 3-0"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info