>>>>>

Video Anaconda Menelan Lalu Muntahkan Seekor Lembu Jadi Sensasi Internet



Seekor ular raksasa jenis anaconda menelan seekor binatang yang dipercayai lembu, dalam keadaan utuh. Namun beberapa saat kemudian, lembu tersebut kembali dimuntahkan dalam keadaan masih utuh.

Video anaconda tersebut dimuat naik ke laman web berkongsi YouTube dan berjaya menarik perhatian para pengguna internet. Dalam masa 2 hari, video ini menjadi sensasi internet dengan ditonton sebanyak 66 ribu kali meskipun kandungannya tergolong 'mengerikan'.

Rakaman video tersebut menunjukkan seekor anaconda yang memuntahkan seekor binatang yang berukuran besar dari mulutnya. Secara perlahan, binatang tersebut keluar dari mulut si anaconda yang kelihatan menggeliat di dalam air.












Yang menarik, binatang yang ditelan si anaconda tersebut belum sepenuhnya tercerna di dalam perutnya. Video ini diambil di sebuah hutan di Brazil. Demikian seperti dilansir Daily Mail, Selasa (27/11/2012).

Muncul perdebatan di antara kalangan pengguna internet soal jenis binatang yang ditelan ular tersebut. Sejumlah pengguna internet meyakini binatang tersebut merupakan lembu. Namun sejumlah pengguna yang lain meyakini binatang tersebut sebagai seekor capybara, sejenis haiwan pengerat raksasa.

Capybara yang merupakan binatang asli Amerika Selatan ini, masih berkaitan dengan spesies marmut dan boleh mencapai berat 66 kg. Binatang ini disebut-sebut sebagai mangsa kegemaran anaconda.

Tidak diketahui pasti mengapa anaconda tersebut kembali memuntahkan mangsa yang ditelannya. Namun diketahui bahawa anaconda seringkali memuntahkan kembali makanannya jika merasa terganggu atau terancam dengan keadaan persekitaran. Agar boleh kabur dengan mudah, mereka pun memuntahkan makanannya.

Seekor ular anaconda hijau seperti yang tampak pada video tersebut, boleh tumbuh hingga mencapai panjang 6-7 meter. Namun pernah dilaporkan ada ular anaconda yang mencapai panjang 12 meter. Ular jenis ini memangsa binatang apa saja, mulai dari ikan, burung, reptilia lain hingga mamalia bersaiz besar seperti capybara, tapir dan rusa. Ular ini akan melumpuhkan mangsa mereka dengan lilitannya yang kuat, sebelum memakannya utuh-utuh.
1 Komentar untuk "Video Anaconda Menelan Lalu Muntahkan Seekor Lembu Jadi Sensasi Internet"

Wow..ini mah namanya Mother of Muntah, hahahaha...

Kunjungan balik http://suryapersonal.blogspot.com/2012/12/ayo-dukung-gerakan-hemat-energi.html

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info