>>>>>

Gadis-Gadis Cantik Dari Asia Dengan Berkaca Mata

Mahu kelihatan cool, pakailah cermin mata Jika anda yang mempunyai problem mata seperti minus, plus atau silinder, cermin mata menjadi salah satu alat penting penunjang aktiviti anda. Selain sebagai alat bantu untuk melihat, kacamata juga boleh digunakan sebagai aksesoris untuk menyokong penampilan anda. Dengan memilih kacamata yang sesuai, penampilan anda akan kelihatan lebih menarik.
Model, motif atau warna cermin mata sangat beraneka ragam. Ini boleh membuat seseorang bingung apabila akan membeli cermin mata. Ketika membeli cermin mata, pemilihan hendaklah tidak hanya berdasarkan pada kesukaan pembeli akan model, motif atau warnanya sahaja, kerana yang lebih penting adalah bagaimana memilih cermin mata yang sesuai dengan si pemakai. Beberapa hal berikut ini patut menjadi pertimbangan anda apabila memilih kacamata.
Bentuk wajah seseorang sangat berpengaruh pada pemilihan bingkai cermin mata yang akan dipilih. Salah memilih bentuk bingkai boleh menyebabkan bentuk wajah semakin tidak baik. Ini tips untuk memilih bingkai cermin mata mengikut bentuk wajah:

Bentuk wajah bulat
Pilih cermin mata dengan bingkai berbentuk persegi panjang atau tempat yang mempunyai sudut yang tajam.

Bentuk wajah kotak
Cermin mata dengan frame bentuk oval, bulat, bentuk cat eyes atau frame dengan sudut yang melengkung atau boleh menjadi pilihan.

Bentuk wajah hati
Bentuk bingkai cermin mata seperti pilot sangat sesuai dengan bentuk wajah ini.

Bentuk wajah oval
Bentuk wajah ini boleh menggunakan cermin mata dengan bentuk bingkai model apapun.














0 Komentar untuk "Gadis-Gadis Cantik Dari Asia Dengan Berkaca Mata"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info