>>>>>

City - Chelsea Seri..Manchester United Kekal Pendahulu Liga Inggris



LONDON-Chelsea dan Manchester City seri 0-0 pada perlawanan Premier League, di Stamford Bridge, Ahad (25/11/2012). Dengan keputusan itu, Chelsea tertahan di peringkat keempat dengan 25 mata, atau kalah empat angka dari City di tempat kedua dan lima angka dari Manchester United.

Bermain di kandang sendiri, Chelsea banyak tertekan. Untung saja, pasukan tetamu melakukan kesalahan pada umpan-umpan kritikal, sehingga banyak serangan berakhir tanpa pelaksanaan. Peluang yang tercipta pun tak sangat menyusahkan Petr Cech.

Pada minit kelima, misalnya, bermula dari lepasnya bola dari penguasaan David Luiz, David Silva memimpin serangan City. Silva mengakhiri pergerakannya dengan melepas umpan ke arah Pablo Zabaleta, tetapi dipangkas oleh Ashley Cole.


Pada babak kedua, City mengambil inisiatif serangan. Namun, setelah pergerakan Aguero dihentikan Luiz pada minit ke-46, Chelsea tampak mengalami peningkatan prestasi. Selain boleh meredam tekanan City, mereka juga mampu mencipta tekanan.

Pada minit ke-49, Juan mata melepas umpan kepada Cole. Cole berjaya menguasai bola dan melepaskan umpan ke jantung pertahanan lawan, tetapi hanya mendapat tendangan sudut.

City belum mencipta ancaman bererti, ketika Ramires cuba memecah kebuntuan dengan tembakan jarak jauh. Namun, tembakannya melambung ke atas gawang.

Memasuki minit ke-70, City tampak boleh menguasai keadaan. Mereka boleh menekan Chelsea, tetapi melakukan kesalahan pada umpan-umpan final. Pada minit ke-74 dan ke-81, Carlos Tevez dan James Milner melihat umpan mereka dipatahkan oleh Cech.

Di tengah tekanan City, Chelsea beberapa kali melancarkan serangan, yang tidak dituntaskan dengan baik. Pada minit ke-85, misalnya, sebuah serangan balik yang dipimpin Victor Moses berakhir dengan tembakan jarak jauh Ashley Cole, yang melesat ke atas gawang.

Setelah pergerakan Torres dihentikan Vincent Kompany pada minit ke-90, City melancarkan serangan yang berakhir tembakan ke gawang dari Matija Nastasic. Namun, Cech dapat mematahkan peluang terakhir perlawanan ini.
0 Komentar untuk "City - Chelsea Seri..Manchester United Kekal Pendahulu Liga Inggris"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info