>>>>>

Chelsea Kalahkan Norwich City 4-1 Di Stamford Bridge


LONDON - Chelsea berjaya menumbangkan Norwich City 4-1 dalam perlawanan minggu ketujuh Premier League, Sabtu (6/10/2012).

Bermain di depan penyokong Stamford Bridge, Sabtu (6/10/2012), Chelsea terus menyengat dengan tiga gol balasan, begitu Norwich City berjaya pertama mengoyak jaring Petr Cech.

"The Blues" membuktikan mentaliti juaranya sebagai sebagai pendahulu liga sementara Premier League di hadapan Norwich dalam perlawanan minggu ketujuh kedua-dua pasukan.

Namun, keunggulan Norwich hanya bertahan tiga minit, ketika umpan crossing Ivanovic ditanduk Fernando Torres dan mengelabui John Ruddy.

"London Biru" kian menggila ketika pada minit ke-22 Frank Lampard melesatkan sepakan first-time yang gagal ditahan Ruddy. Ia memanfaatkan bola yang disepak salto oleh Torres dan dihalang pertahanan Russel Martin.


Sembilan minit selepas gol Frankie, Juan Mata merangka umpan matang yang disudahkan dengan mudah oleh playmaker dari Belgium, Eden Hazard.

Chelsea hampir menjaringkan gol keempat, ketika pergerakan brilian Oscar dos Santos melewati sejumlah pemain Norwich. Namun, sepakan bakat muda Brazil itu terlalu perlahan untuk memperdaya Ruddy.

Dua minit jelang waktu normal tamat, giliran Norwich yang mendapat peluang. Namun, tandukan Grant Holt masih menyamping di sebelah kanan gawang Cech.

Di separuh kedua, Chelsea sedikit mengendurkan serangan. Namun, bukan bererti armada Roberto Di Matteo tak mencari gol tambahan.

Terbukti, pergerakan Hazard di tempat penalti Norwich, harus dihentikan dengan keras oleh Leon Barnett, tujuh minit selepas rehat. Namun, pengadil tak memberikan penalti.


Torres berpeluang menambah golnya pada minit ke-75, apabila berhadapan satu lawan satu dengan Ruddy. Namun, bomber Sepanyol itu gagal menaklukan penjaga gol "The Canaries" yang berjaya menghalang sepakannya.

Kegagalan Torres dibayar Ivanovic seminit berselang.Pertahanan Serbia berusia 28 tahun itu menyikat bola yang memantulkan dari kaki Mata. Ruddy pun tak berdaya menghentikan sepakan kerasnya. Chelsea unggul 4-1.

Hingga wisel panjang berbunyi, "The Blues" tetap unggul 4-1 dan menjaga rekod tak pernah kalahkan di separuh kedua. Prestasi satu-satunya di antara 20 pasukan Premier League musim ini. Ditambah lagi, kedudukan Chelsea kian kukuh di tangga teratas dengan 19 mata.

Sementara, Norwich terbenam di kedudukan ke-19 alias runner-up terbawah dengan hanya mengais tiga angka dari tujuh perlawanan.



Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami
0 Komentar untuk "Chelsea Kalahkan Norwich City 4-1 Di Stamford Bridge"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info